פאשן אקספרס: שיק זריז ונגיש בלוצ'י
חברת לוצ'י עברה מהפך מרשים בעשור האחרון: מחנות קטנה בשינקין היא הפכה לרשת גדולה שמתמחה באופנה עכשווית במחירים משתלמים. הרכבנו מתוך קולקציית החורף סטים של מראות שיתאימו לכל אחת מכן. תנסו אותנו
אם את בת 30 פלוס, פאשניסטה מוצהרת או פשוט אחת שאוהבת להיות עם האצבע על הדופק האופנתי, את בטח מחייכת כשאת שומעת את השם "לוצ'י". "איזו נוסטלגיה", חשבתי לעצמי כשנשלחתי על ידי העורך לבדוק מה חדש בקולקציית החורף של המותג.
רשת שהייתה בעבר סוד של פאשינסטות. לוצ'י (צילום: קרן נתנזון)
עשר שנים לפני. אני נוסעת לעיר הגדולה תל אביב, מגיעה לתחנה המרכזית, עולה על מונית שירות מספר חמש וסופרת את הצמתים עד לשינקין, שהיה ה-רחוב ובו החנויות הכי שוות, הטרנדים הכי צבעוניים והמון טיפוסים מוזרים שרובם לבושים בשחור, כמובן. ובלב שנקין - החנות של לוצ'י בה מתחוללת מהומת עולם של בנות מכל הארץ, מודדות כל מה שאפשר. מעמיסות עוד חולצה ועוד מכנסיים, תמיד בהדפסים צבעוניים, תמיד קטן וסקסי, תמיד נחמד לעונה אחת ויאללה, ביי.
עשר שנים אחרי. נובמבר 2010. אני משלמת את הארנונה שלי לעיריית תל אביב ורחוב שנקין נמצא כמה מאות מטרים מהבית שלי. כשאני נקלעת לאיזור ונעצרת מול החנות בשנקין , אני לא בטוחה שאני מזהה. בעצם, אם לא הייתי יודעת שזה כאן, גם לא הייתי מזהה. אבל רותם סלע, שמחייכת אלי מחלון הראווה, גורמת לי בכל זאת להציץ. ואכן - לוצ'י! מהר מאוד אני מגלה שהחנות בה שכנה לוצ'י המיתולוגית, קומה אחת מתחת לפני הרחוב, משמשת היום כחנות העודפים של הרשת והחנות מעליה היא חנות הדגל התל אביבית,מעוצבת כולה בשחור וזהב, מרווחת מאד ועל המדפים והקולבים מככבים בגדים שמספרים סיפור אחר לגמרי.
רותם סלע מדגמנת לקמפיין. דמותה מציצה מחלונות הראווה (צילום: קרן נתנזון)
המהפך של האחות הקטנה
"קנינו את לוצ'י בשנת 2007", מספרת עפרה שביט-לוין, מבעלות קבוצת "קרייזי ליין", החולשת על רשת האופנה הבוגרת "קרייזי ליין" ועל "לוצ'י", האחות הצעירה. "ומאז הרשת עברה מהפך אמיתי, והכל במטרה להפוך אותה לרשת אופנה מובילה בקרב הצעירות. הקהל, מצידו, מצביע ברגליים".
ואכן, מהפך. בשלוש וחצי השנים מאז נרכשה הפכה לוצ'י לרשת המונה 37 חנויות רחבות ידיים ומעוצבות. הקולקציות התרחבו, והן נותנות מענה רחב לכל צורך משעות היום והעבודה, דרך אחר הצהריים והפנאי ועד לבילוי בערב. לצד בייסיק משובח מככבים כל הטרנדים שנרקמו בחלומות מעצבי העל לחורף הנוכחי, מתורגמים כך שיהיו לבישים ומותאמים לנו, צעירות וצעירות ברוחן שמתות על אופנה אבל, וזה חשוב, לא מוכנות למשכן כליה בשביל מעיל טרנץ' או תיק קלאץ', גם אם הם הכי יפים בעולם.
"זה האתגר האמיתי שעומד לפנינו הוא ליצור ולעצב אופנה צעירה, שמחה, טרנדית, לבישה ואופנתית במחירים הוגנים. אנחנו מאד מחוברות לרחוב, ומבחינתנו, אופנה צעירה צריכה להיות גם נגישה וברת השגה לקהל היעד", אומרות המעצבות של הרשת אפרת תל-אור ושני בן-חור.
קולקציית החורף של החברה מגוונת מאוד ומתוכה בחרנו לכל צעירה שמעוניינת להתלבש בסגנון מסוים מבחר אפשרויות. הנה הן לפניכם.
המראה הקלאסי
קולקציה מחויטת בצבעוניות קלאסית של שחור-לבן בהשראת שנות ה-50 והסרט Breakfast at Tiffany's בכיכובה של אודרי הפבורן. ניגוד בין הצבעים ובין הטקסטורות השונות יוצר מראה דרמטי, והגזרות הקרובות לגוף מייצרות צללית מדויקת ומחמיאה. בקבוצה בולטים ז'קט שאנל מטוויד לבן בגימור שחור, מעיל ז'קארד ברכיסה כפולה, שמלה שחורה עם פספול לבן וצווארון בייבי.
המראה הרומנטי
קבוצה מיוחדת של בגדים קלאסיים עם נגיעות של ורוד חיוור מעושן, סגול לילך ואפור לצד מונוכרומטיות רגועה לצד דפוסי פרחים א-לה לורה אשלי.
המראה הצעיר והקז'ואלי
קבוצת ג'ינס וקז'ואל בניחוח אמריקנה ובהשראת מראה הקולג'. פלטת הצבעים כוללת שלל גווני כחול לצד בורדו ואדום. עולם עשיר של דפוסים, ביניהם משבצות למיניהן ודפוסים בהשראה סקנדינבית על פריטים שונים, מסריגים עבים במראה עבודת יד ועד לחולצות שיפון נוזליות. מכנסי ג'ינס במגוון רחב של גזרות: סקיני, בוט קאט, גזר ועוד.
המראה העדין
קולקציה מעודנת בגווני פודרה, בז', שמנת וניוד עם נגיעות של ורוד חיוור מעושן, סגול לילך ואפור. מונוכרומטיות רגועה לצד נגיעות של וינטאג' בדמות עיטורי תחרה או קרושה, כפתורי פנינה ועוד. עוד פריטים בקבוצה זו: קרדיגן אובר-סייז במראה סריגת יד, מעיל עור בגוון שמנת עם צווארון גבוה, חולצת שיפון ענוגה בהדפס פרחים חיוורים.
המראה המתוחכם והאלגנטי
מכנסיים גבוהי גזרה, חצאיות ומכנסונים מחוייטים, פריטי עור ודמוי עור שיוצרים מראה סקסי אך מסוגנן, שמלה שחורה עם פספול לבן וצווארון בייבי, ז'קטים בגזרות מחמיאות ועוד.
ובלי מנומר אי אפשר בחורף הזה
עולמות הספארי והג'ונגל פוגשים את מראה הרכיבה. שילוב של טקסטורות ודפוסים במראה שכבות ברוח שנות ה-70. שלל דפוסים מנומרים על פריטים כמו שמלות וטוניקות משיפון, כמו גם על סריגים קטנים וקוקטיים. עור ודמוי עור משלימים את המראה הפראי אך מסוגנן. עוד בקבוצה: שמלת שיפון מנומרת בגוונים חומים, קרדיגן סריג מנומר אפור-שחור, מכנסוני עור ודמוי עור בגזרה גבוהה.
מחירים: 60-160 שקל, חולצות (כולל בייסיק): 50-180 שקל, וסטים: 130-190 שקל, סריגים (כולל בייסיק): 140-280, קרדיגנים ושרוולונים:
130-270 שקל, טוניקות: 160-220 שקל, שמלות: 170-340 שקל, חצאיות: 120-250 שקל, מכנסיים: 220-290 שקל, ג'ינסים: 200-350 שקל, ז'קטים ומעילים: 230-270 שקל.
איפה משיגים: ב-35 חנויות לוצ'י ברחבי הארץ. לכתובות החנויות: www.lucci.co.il
צילומים: שי יחזקאל