שתף קטע נבחר

יפנאוטו: הרזרבי בסובארו אינו מתאים

יבואנית סובארו לישראל מזמינה כמה מאות בעלי מכוניות מדגם B4 (לגאסי) למוסך, עקב חשש לצמיג חלופי במידה קטנה מהנדרש

כ-365 בעלי סובארו B4 (לגאסי) בגרסת ציי רכב הבסיסית, מוזמנים בימים אלה למוסכי סובארו כדי לבדוק את הצמיג החלופי בתא המטען. מתברר כי בחלק מהמכוניות האמורות יש צמיג חלופי במידה קטנה מהנדרש - "15 במקום "16, מידת הצמיגים המקוריים ברכב.

 

אורן חסון, מנכ"ל יפנאוטו, אישר לממון את זימונם של בעלי המכוניות, והסביר כי מדובר בדגמים אשר הגיעו לארץ ללא צמיג חלופי, וצוידו בערכת ניפוח המותרת לפי תקנות משרד התחבורה. לדברי חסון, הדבר עורר התמרמרות בקרב רוכשי המכונית בישראל, ולכן החליטה היבואנית לצייד את כל המכוניות בצמיג חלופי בגודל מלא, אותם רכשה מספק מקומי.

 

חסון הוסיף כי חישוקי הגלגלים החלופיים נצבעו בצבע שונה, כדי שברור יהיה כי מדובר בגלגל חלופי, שאינו מיועד להרכבה קבועה. למרות שהוא שגודלו ונתוניו מתאימים - כך חסון - הוא של יצרן צמיגים אחר. לכן אין להרכיבו באופן קבוע, והוא משמש למעשה כצמיג חירום, בדומה לצמיגים הצרים עמם מגיעות מכוניות שונות.

 

אלא שלפתע התברר כי חלק מהגלגלים שסופקו ליפנאוטו, על-ידי הספק עמו התקשרה החברה, הינם בעלי קוטר חישוק וצמיג שונים מארבעת הצמיגים המורכבים על גלגלי המכונית.

 

לאחר גילוי הטעות המביכה, הוחלט לזמן את כל בעלי הרכב לבדיקת הגלגל החלופי, והחלפתו בכזה במידה ראויה אם יש בכך צורך.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
סובארו - סיפורו של צמיג
צילום: רונן טופלברג
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים