שתף קטע נבחר

לשרותכם: מוקד לגמלאים ולניצולי שואה

"הגשתי בקשה ללשכה לשיקום נכים כבר לפני שנתיים ועד עכשיו אני לא מקבל כסף. אני לא מבין מה אתם רוצים? שאנחנו נמות? אתם מחכים שאנחנו כבר לא נהיה פה? שנתיים ריבון העולמים, אני כבר בן 85, כבר לא ילד". מוקד סיוע לגמלאים וניצולי שואה ממתין לפניותכם

בשנתיים וחצי האחרונות מפעיל "המשרד לאזרחים ותיקים", מוקד מידע טלפוני לגמלאים וניצולי שואה. המוקד הפועל חמישה ימים בשבוע, מספק מידע לגמלאים באשר לזכויותיהם ואף מסייע להם בענייניהם מול הרשויות - ללא תשלום. למעשה משמש המוקד כמעין גלגל ההצלה לגמלאי בים הביורוקרטיה הישראלית.

 

הכתבה מלווה בכתוביות להנגשה לכבדי שמיעה

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

"קיבלנו עד היום כרבע מיליון פניות של גמלאים וניצולי שואה", מספר דוד קורן מנהל המוקד. "זה יכול להיות בנושא ארנונה, בריאות, שיקום, פנסיה או כל דבר אחר. אנחנו מלווים את הפנייה של הגמלאי או ניצול השואה, מתחילת התהליך ועד הסוף עד שאנחנו ממצים את הזכויות שלו".  

 

"הגשתי בקשה ללשכה לשיקום נכים כבר לפני שנתיים ועד עכשיו אני לא מקבל כסף", מזדעק אחד הפונים על הקו, "אני לא

מבין מה אתם רוצים? שאנחנו נמות? אתם מחכים שאנחנו כבר לא נהיה פה? שנתיים ריבון העולמים, אני כבר בן 85, כבר לא ילד"

 

"אני מבין את הכאב ואת הכעס", מסביר גנדי גלפר, נציג טלפוני במוקד, "קודם כל אתה מקשיב. הרבה מאוד פונים אוגרים בתוכם את כל הכעס כלפי השלטונות, כלפי הרשויות כל כך הרבה שנים".

 

"כאשר פונה בא ואומר לנו 'תודה עזרתם לי', זה הדבר הכי טוב שיכול לקרות", מסכם קורן. "כאשר אנחנו מסיימים טיפול בפנייה בזמן סביר כאשר פנינו למשרדי ממשלה, לרשות מקומית וקיבלנו את התשובות ומסוגלים לחזור אל האדם ולתת לו תשובה שעונה על מה שהוא ביקש, מבחינתנו זאת הצלחה".

 

  • לפניות למוקד, ללא תשלום.  8840* מכל טלפון בימים א'-ה' מ- 8 בבוקר עד 8 בערב או בכניסה לאתר .

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
"קודם כל אתה מקשיב"
צילום: אבי חי
רוח טובה
יד שרה
כיתבו לנו
מומלצים