עירום מוכר, גם בגיל 46
בגיל 46, דוגמנית העל קריסטן מקמנאמי יפה מתמיד. היא מתפשטת על המסלול בלואי ויטון, מציגה לבדה את קולקציית החורף של המעצב המדובר גארת' פיו ולחוצה פחות מאי פעם ממה יגידו, ומה יהיה. יפה עירון-קוץ פגשה אותה מאחורי הקלעים לראיון בלעדי ומרגש במיוחד
רק כאשר פגשתי את קריסטן מקמנאמי מאחורי הקלעים, בסיום תצוגת האופנה של לואי ויטון לקיץ הבא, הבחנתי שחולצת הדפסי הזברה שלבשה הייתה למעשה איפור שצוייר על גופה של הדוגמנית הוותיקה. בסיום התצוגה, בניגוד ליתר הדוגמניות שמיהרו להחליף בגדים ולהסיר את האיפור מפניהן, היא נשארה עם בגד הגוף הזה, בשחור לבן, אך לבשה מעליו חזייה, שהסתירה את חזה החשוף.
זו לא חולצה, זה איפור! קריסטן מקמנאמי בלואי ויטון
לקריסטן מקנמני לא הפריע העירום, ונראה שהיא נהנית מכל רגע שעמדה שם, מאחורי הקלעים, עם כוס שמפניה ביד ובנפרד מיתר הדוגמניות. צריך הרבה אומץ לחזור ולדגמן בגיל 46, ועוד בעירום, ומקמנאמי עושה זאת בהצלחה. זו לא הייתה גיחת הקאמבק היחידה שלה, ואפשר להבין מדוע היא כה מבוקשת. שיער השיבה שעל ראשה, אותו היא מסרבת לצבוע, מעטר את פניה המיוחדות והלבנות-לבנות כהילה, ומבנה עצמות הלחיים הבולטות והעיניים הגדולות רק מוסיפות ליופיה. הפנים האלו עיטרו לאחרונה את שער I.D, ירחון האופנה האוונגרדי מאנגליה. בנוסף, בשבוע האופנה שהציג את החורף הנוכחי, היא שימשה כקולבית בתצוגה המסקרנת של ויקטור ורולף. צמד המעצבים הלבישו עליה בתחילת המסלול את כל דגמי התצוגה, הפשיטו אותם אחד אחד מגופה והעבירו אותם לדוגמניות אחרות של התצוגה.
המעצב הצעיר גארת' פיו צילם אותה עבור סרט הוידאו שצילם כתחליף לתצוגה לקיץ הבא, ובגיליון החורף של מגזין "לאב", היא לא היססה להצטלם ערומה לשער העיתון, בדיוק כפי שעשתה כמה חודשים קודם לכן לכתבת אופנה גדולה עבור ווג איטליה. הספק מכובד למי שמתקרבת בצעדי ענק לגיל 50? בהחלט.
וכאן היא מדגמנת לגארת' פיו (צילום: Showstudio.com)
חלוצת האנדרוגיניות
מקנאמי בעלת המראה האנדרוגני והיופי יוצא דופן הייתה אחת מהדוגמניות המובילות בסוף שנות השמונים ותחילת שנות התשעים של המאה הקודמת. לצידן של דוגמניות כלינדה אוונגליסטה, נעמי קמפבל, הלנה כריסטיאנסן וסידני קרופורד, היא השתתפה בעשרות תצוגות והפקות אופנה בעיתונים מובילים וצולמה לעשרות פרסומות עבור מותגי יוקרה כוורסאצ'ה, מוסקינו, קרל לגרפלד ו – כמה לא מפתיע – קלווין קליין, חובב המראה האנדרוגיני.
ב1993, אחרי עשר שנים במקצוע, היא זכתה בתואר דוגמנית השנה. בראיון להרפר'ז באזאר שיצא באותה שנה, היא מספרת שתחילת הקריירה שלה לא הייתה סוגה בשושנים. "איש לא האמין בי. הייתי יצור יוצא דופן, ברווזון מכוער. אני חבה את הצלחתי לצלמים כפטר לינדברג וסטיבן מייזל ולקרל לאגרפלד, שהאמינו בי למרות המוזרות של המראה שלי". כדי להצליח היא מספרת שנאלצה לשנות לגמרי את המראה שלה. "צבעתי את השער לשחור, גילחתי אותו מאחור וגם גילחתי את הגבות שלי", מה שהבליט עוד יותר את עיניה הגדולות. השינוי הביא לתוצאות מיידיות בקריירה ולקמפיינים הגדולים. לגרפלד שצלם אותה לפרסומת עבור הבית הנושא את שמו אמר עליה שהיא: "דוגמא לדוגמנית מודרנית. היא כמו דף לבן, שאפשר לעשות איתו מה שרוצים. אישיותה המיוחדת מוסיפה עניין לצילומים". רשמנו לפנינו.
וואו, העיניים שלה באמת ענקיות. מקנמאני
- יש כרגע לא מעט דוגמניות ותיקות שחוזרות להצטלם ולמסלולי התצוגות. איך את מסבירה את התופעה?
"יכול להיות שמדובר באיזשהו טרנד או בקטע נוסטלגי. אבל מבחינתי זו לא בדיוק חזרה. אני דוגמנית מקצועית ובעצם כמעט ולא הפסקתי לעבוד. כרגע אני פה וזה מה שחשוב".
- איך זה לעבוד עם מארק ג'ייקובס, המעצב של לואי ויטון?
"זו לא הפעם הראשונה שאנחנו עובדים ביחד. אני מכירה אותו עשרים שנה לפחות וזה תמיד כיף. ב-2005, צלמנו יחד פרסומת. אני לא אשכח את יום הצילומים: היה קר במיוחד, אבל לכולם היה מצב רוח מרומם. זה נהדר לחזור ולעבוד איתו. יש לי הרגשה שלאחרונה הוא נראה הרבה יותר צעיר ברוחו, וגם עיצוביו הולכים ומשתפרים". היא מוסיפה בחיוך.
- ואיך היה להצטלם לסרט של גארת פיו?
"נהדר! דרשו ממני להתנועע מעט ולא ידעתי שבעצם את רוב "התנועות" מבצעים בעריכה וירטואלית. הזזתי את ראשי בכזה כוח, שלבסוף נתפס לי הצוואר ונאלצתי להפסיק את הצילומים לכמה ימים".
את אם ל-3, ותחום הדוגמנות נשלט על ידי בחורות מאד צעירות. זה לא קשה לעבוד לצידן של דוגמניות צעירות ממך, את לא חשה מאוימת?
"זה לא מטריד אותי במיוחד, להפך. אני מרגישה שהניסיון שלי רק מוסיף ותורם לעבודה המקצועית שלי. אני הרבה פחות מתוחה ממה שהייתי בעבר, ולומר את האמת, אני בסך הכל מאוד שמחה להיות כאן ולחזור לפריז". האמת? אפשר להבין אותה.