חוזרים לישראל: קטנועי פיז'ו במגוון דגמים
מותג הקטנועים פיז'ו חוזר לישראל, עם מגוון דגמים עשיר אך חסרון בולט בקטגוריה הפופולרית ביותר. נעמן זהר, מנהל המותג: "אנחנו אצן למרחקים ארוכים"
קטנועי פיז'ו חוזרים לכבישי ישראל. כפי שדיווחנו בעבר, חטיבת ד.ל.ב מוטורספורט בבית יבואנית הרכב לובינסקי (פיז'ו-סיטרואן), תהיה אחראית לקטנועי המותג הצרפתי יחד עם אופנועי ק.ט.מ וטרקטורוני פולריס. העובדה כי מדובר במערך שיווק ושירות קיים, מאפשר לקלוט בקלות יחסית גם את היצע הקטנועים החדש - אשר יהיה רחב מהצפוי.
בנוסף לשלושה דגמי 125 בסיסיים עליהם דיווחנו בעבר, יגיעו כבר בינואר הקרוב ארבעה דגמים נוספים, אשר ירחיבו את היצע המותג עד 400 סמ"ק. חודש לאחר מכן צפויים לנחות שני דגמים נוספים, אשר יגדילו את ההיצע גם לקטנוע 500 סמ"ק גדול.
המשמעות היא כי מדובר במתקפה רחבה על השוק הישראלי, אם כי מדובר בהסתערות צנועת-היקף. לדברי נעמן זוהר, מנהל מותג פיז'ו (ומי שניהל עד לפני כשנה את חטיבת האופנועים ב"מאיר", יבואנית הונדה), יעד המכירות לשנה הראשונה עומד על כ-500-600 כלים. לא מספר שעלול להטריד את היבואנים הגדולים, אך דומה להיקף המכירות הנוכחי של הונדה, למשל.
ויש סיבה טובה לתחזיות הזהירות של זוהר. היצע הדגמים של פיז'ו אמנם מגוון, אך הוא חסר קטנועים בקטגוריה האחראית לחלק הארי של המכירות הדו-גלגליות בישראל - 125 סמ"ק במחיר של 15-20 אלף שקל, כמו-גם קטנועי 250 בסביבות ה-25 אלף.
היצע ה-125 כולל שלושה דגמים בסיסיים, "ויוה-סיטי", "טוויט" ו"סאמאפ", שלושתם עם מנועי קירור אוויר והספק מרבי צנוע יחסית של 8.5 כ"ס, במחיר סביר של 12-14 אלף שקל על הכביש. שלושתם אגב, מיוצרים בסין. דגמים אלה, י להניח, ישתלבו ללא בעיה מיוחדת בשוק.
הבעיה היא שמעליהם ניצבים צמד קטנועי 125 גדולים ומאובזרים - ג'אופוליס וסאטליס. אלה מיוצרים בצרפת, מבוססים על מכלולים מכניים של פיאג'ו עם מנועים מקוררי-מים ו-15 כ"ס, ונושאים תג-מחיר של 26-27.5 אלף שקל. מחיר זה ממקם אותם מיד בחלק העליון והיקר של קטגוריית ה-125, עם רמת מכירות נמוכה יחסית. בעיקר מכיוון שהם מתמודדים כך עם קטנועי 250 סמ"ק של סאניאנג וקימקו.
בהקשר זה ראוי לציין כי לפיז'ו אין כלל קטנועי 250 סמ"ק, בין היתר מכיוון שקטגוריה זו כמעט ונעלמה מהשוק האירופי. לא מפתיע לכן שדווקא קטנועים גדולים יותר, בנפחי 300-500 סמ"ק המתבססים אף הם על מכלולי פיאג'ו ומיוצרים בצרפת, מציעים עסקה אטרקטיבית.
ההיצע יכלול בשלב ראשון דגמי "ג'או" בנפחי 300 ו-400 סמ"ק (22 ו-33 כ"ס בהתאמה), במחיר של 33.7 ו-38.7 אלף שקל על הכביש. מדובר בצמד קטנועים ספורטיביים - ה-300 עם גלגלי "16 מלפנים ומאחור, וה-400 עם "16 מלפנים ו-14" מאחור. בפברואר יגיעו הגרסאות הגדולות, 400 ו-500 סמ"ק, של קטנוע המנהלים סאטליס - המחיר, 39.7 ו-41.7 אלף שקל בהתאמה.
כל הקטנועים היקרים של פיז'ו המיוצרים בצרפת, מוצעים עם מערכות ABS כאופציה בתוספת מחיר, וכן אפשרות לכבל-נעילה אינטגרלי - פטנט שימושי אותו היכרנו בעבר בדגמי פיז'ו ששווקו בישראל. "אנחנו אצן למרחקים ארוכים", מסביר נעמן זוהר. "יש לנו אורך נשימה, נבנה כאן את המותג בסבלנות". אגב, זהר צופה כי ב-2011 יגדל השוק הדו-גלגלי ב-15-20% לעומת 2010, מבלי להביא בחשבון תסריטים אופטימיים כמו הורדה משמעותית של תעריפי הביטוח.