שתף קטע נבחר
 

תערוכת דטרויט: מיני קאנטרימן בלבוש שרירי

10 שנים לאחר חשיפתה של המיני החדשה במדי ב.מ.וו, עומדת החברה הגרמנית לחשוף בתערוכת הרכב הבינלאומית של ארה"ב את הפייסמן, עדיין בגרסת אב-טיפוס, אך כנראה עם הפנים לייצור סדרתי. הלכה למעשה מדובר בקאנטרימן בעלת שתי דלתות, ומראה אגרסיבי במיוחד

כן שתי דלתות, לא קטנה בכלל. ב.מ.וו העניקה בימים האחרונים תשובה רשמית לשמועות אודות דגם חדש שיוצג בתערוכת דטרויט הקרובה. אך בניגוד להנחה כי מדובר במכונית בעלת שתי דלתות ושני מקומות ישיבה, במרכב קטן במיוחד, חושפת החברה את הפייסמן (Paceman), עם שתי דלתות אמנם, אך מרכב במידות הגדולות ביותר שהציגה מיני עד היום - אלה של הקאנטרימן הגדולה.

 

הפייסמן שייכת עדיין להגדרה "קונספט", אך מקורות ביצרנית הבווארית מבטיחים כי גרסת ייצור נמצאת ממש מעבר לפינה, ומרבית הסיכויים כי כבר תוך שנה תעלה כזו על הכביש. לטענת ב.מ.וו, הפייסמן מייסדת קטגוריה חדשה בעולם הרכב - SAC קומפקטי, או Sports Activity Coupe במידות צנועות. הם לא שוכחים להבטיח כי המיני הגדולה-קטנה תהיה מהנה במיוחד לנהיגה, טובה מכל מתחרה קיימת או אפשרית.

 

 


 

"הענקנו לפייסמן-קונספט דגש על קווים אופקיים, כדי להדגיש את ממד הרוחב הנדיב, מעין ניגודיות-מראה לקווי העיצוב האנכיים של הקאנרטימן, וכדי להבליט את המראה השרירי שלה", כך מסביר מרקוס סרינג', ראש מחלקת העיצוב במיני. כדי להשיג זאת עשו מעצבי מיני שימוש בסכבה הקדמית של הקאנרטימן, והעניקו לה פתחי אוויר גדולים יותר, יחד עם פנסי ערפל שקועים יותר, המייצרים מראה כוחני יותר.

 

שינויים קלים נרשמו גם ביחידות התאורה האחוריות וחישוקי "19 מיוחדים. המפתיע, בב.מ.וו טוענים כי מרווח הגחון - לפחות של מכונית התצוגה - יהיה נדיב יותר מזה בו עושה הקאנטרימן שימוש. בנוסף, תנוחת הישיבה תהיה גבוהה יותר. נתונים אלה מפתיעים מעט, שכן לפייסמן מאפייני כביש מובהקים, בעוד הקאנטרימן אמורה לאפשר גם ירידה לשטח.

 

בחרטום הפייסמן מוצב מנוע ה-1.6 ליטר המוגדש, שהגיע היישר מהג'ון-קופר וורקס, עם 211 כ"ס ועד 28 קג"מ בתנאים קיצוניים. הכוח יעבור לארבעת הגלגלים דרך מערכת ה-ALL4 של מיני, אך תוצע גם גרסת הנעה קדמית.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מיני פייסמן קונספט - שתי דלתות לקאנטרימן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים