במקום סונטה - יונדאי i40 תגיע ב-2011
בעוד כשלושה חודשים תהיה חשיפה ראשונה לקהל, בעוד כשנה יחל השיווק בישראל. יונדאי משחררת איורים ראשונים ל-i40, משפחתית מודרנית שתחליף את הסונטה
מחליפת הסונטה, אבל בינתיים רק באיור. יונדאי פרסמה איורים ראשוניים של ה-i40, המשפחתית שתחליף בקרוב את הסונטה הוותיקה. החשיפה משמשת כקדימון להצגת המכונית בתערוכת ז'נבה הקרובה, במרץ 2011. בשלב ראשון תושק גרסת הסטיישן (אסטייט) של המכונית, רק מאוחר יותר במהלך השנה, בצמוד לתערוכת פרנקפורט הקרובה (אוקטובר) תוצג גם הסדאן. לדברי היבואנית לישראל, חברת כלמוביל, זו תגיע לישראל כנראה שבועות ספורים מאוחר יותר.
כדאי להזכיר כי יונדאי חשפו זה מכבר את הדגם האמריקני של המכונית, השומר על השם סונטה (וקיה את הדגם המקביל מג'נטיס, או אופטימה בארה"ב), ללא ציון הבדלים בין האירופי לאמריקני.
ביונדאי מסבירים כי ה-i40 עוצבה במרכז המחקר ופיתוח של החברה ברוסלסהיים, גרמניה, וכי היא למעשה משפחתית גדולה (סגמנט D) ראשונה שפותחה במיוחד עבור שוק זה. "ה-i40 תעניק לנו את הדחיפה השיווקית שתעזור לנו לעמוד במטרות שהצבנו ל-2011 ויותר". כך אמר סגן נשיא המותג באירופה. עוד אמר כי איכות המכונית תמשיך לקדם את תדמית יונדאי באירופה, ותמשוך לקוחות נוספים.
המידע הרשמי שמפרסמת יונדאי מועט כמובן, אך מקורות בחברה יודעים לספר כי יהיו מספר מנועי ארבעה צילינדרים, בנזין ודיזל. יונדאי תצייד את ה-i40 ביחידת 1.6 בנזין עם 140 כ"ס, אך ספק אם זו תעשה עליה ארצה. דווקא גרסת ה-2.0 ליטר עם 177 כ"ס, נראית הגיונית יותר. כן יהיו יחידות 1.7 ליטר דיזל מוגדשות, עם 115 או 136 כ"ס. בשלב מאוחר יותר צפויה גם גרסת 2.0 ליטר דיזל עם 177 כ"ס. זו האחרונה תציג כנראה תיבה אוטומטית כפולת-מצמדים ראשונה ביונדאי, אשר תעבור בשלב הבא גם לגרסאות אחרות.
יונדאי i40 תהנה באירופה מאחריות של חמש שנים, ללא הגבלת קילומטראז', עם שירותי דרך ובדיקות "בריאות", להגדרתם. מיבואן יונדאי בישראל לא נמסר האם אחריות זו תהיה תקפה גם לרוכשי המכונית אצלנו.