בקרוב: הגבלה מראש של החשבון הסלולרי
בשורה צרכנית נוספת בתחום הסלולר: משרד התקשורת יחייב את החברות לאפשר ללקוחות להגביל את הוצאותיהם. השר כחלון: "הצעד ייתן להורים כלים לשלוט על חשבונות ילדיהם"
התיקונים הצרכניים בתחום הסלולר נמשכים: משרד התקשורת יחייב את החברות לאפשר ללקוחות להגביל מראש את הוצאותיהם. על פי התוכנית החדשה, הלקוח יקבל התראה לקראת סיום החשבון ויוכל להגדיל את סכום החשבון אם יבחר בכך. למפעילים הסלולריים יש עד 10 ימי עבודה להעביר את התייחסותם להחלטה.
המהפכה של כחלון
- ועדת השרים אישרה: ביטול קנסות היציאה מסלולר
- בג"ץ קבע: דמי הקישוריות יופחתו כמתוכנן
- מכה לחברות הסלולר וליוניסל: 16 תיקונים חדשים
"זה יאפשר לצרכן לצרוך שירותים בצורה נבונה ומתוכננת, ולשלוט בהוצאותיו", אמר שר התקשורת משה כחלון. "הצעד ייתן להורים כלים לשלוט על חשבון הסלולר של ילדיהם".
על פי ההוראות החדשות, חברות הסלולר יחויבו להציע למנויים לפחות חמישה "סלים מוגבלים" במקביל לסלים הנפוצים. לאחר ניצול 75% מיתרת האשראי שנקבעה, יקבל הלקוח מבעלת הרישיון התראה באמצעות מסרון (SMS), והודעה שנייה באותה דרך לאחר ניצול 95% מהאשראי.
מלחמת הסלולר
השלב הבא: חבילות הגלישה
גילעד נס, "כלכליסט"
משרד התקשורת ממשיך במתקפה על התקנות ומנגנוני הרווח של חברות הסלולר בישראל. בכוונת המשרד לנסות לאסור על החברות לחייב לקוחות המעוניינים בגלישה לקחת שירותים נלווים ולחייבן להציע מהירות גלישה נמוכה במחיר מוזל
במשרד התקשורת טוענים כי הנושא נדון עם החברות הסלולריות כבר בעבר והובעה נכונות מצדן למהלך, כך שלא צפויה התנגדות מצדן. ההחלטה היא בהמשך לדיון שנערך בוועדת המדע והטכנולוגיה בהשתתפות נציגי משרד התקשורת וחברות הסלולר ובעקבות הצעת חוק פרטית של ח"כ מאיר שטרית בנושא.
מנכ"ל משרד התקשורת עדן בר טל אמר כי "בשל העלויות הגבוהות מאוד של שירות ה- Prepaid, יש צורך במתן פתרון מעשי ללקוחות, במחירי המסלולים הרגילים ולא בתעריף היקר משמעותית".
- לעמוד הפייסבוק הרשמי של ynet כלכלה וצרכנות
טלפון סלולרי
צילום: Index Open
מומלצים