משרד התמ"ת: פוקס מטעה צרכנים במבצע
הממונה על הרשות להגנת הצרכן הורה להפסיק פרסומים באתר האינטרנט של הרשת בהם מוצעת הנחה של 40% על כל החנות. "בפועל, ההנחה לא ניתנת למימוש במגוון גדול של פריטים"
משרד התמ"ת הורה לחברת פוקס להפסיק את הפרסומים המטעים באתר האינטרנט של החברה.
הממונה על הרשות להגנת הצרכן במשרד, תמר פינקוס, הורתה למנכ"ל הרשת, רן ארנון, להפסיק את הפרסומים בעקבות תלונות של צרכנים.
החברה פרסמה באתר האינטרנט כי היא מציעה הנחה של 40% על כל החנות, כאשר, על פי משרד התמ"ת, "באותיות קטנות מאוד ובלתי קריאות, בתחתית הפרסום, מצוין כי המבצע לא תקף על דגמי ניו בורן, תחתונים וגרביים, שעונים וכן חנויות עודפים".
בתמ"ת טוענים, כי אופן הפרסום מטעה את הצרכנים וגורם להם לחשוב כי ההנחה היא על כל המוצרים הנמכרים בחנות.
לדברי תמר פינקוס, "חוק הגנת הצרכן מחייב לציין על מה חל המבצע וכמות הפריטים אשר במבצע. פוקס הודיעה בפרסומיה כי קיימת הנחה של 40% 'על כל החנות', כאשר בפועל ההנחה לא ניתנת למימוש במגוון גדול של פריטים. בכך הפרה חברת פוקס את חוק הגנת הצרכן".
פוקס: מקפידים על הגילוי הנאות
מפוקס נמסר בתגובה: "במקרה זה הצרכן אינו זקוק להגנה. פוקס מקפידה על כל תו ותג של הוראות הגילוי הנאות בפרסומיה. בכל המודעות, הן באתר החברה והן בחנויות עצמן, מצוין במפורש על אילו פריטים ההנחה אינה חלה. כן צוין מספר המינימום של הפריטים המשתתפים במבצע".
עוד נמסר כי "מתוך 1,200 דגמים הנמכרים בחנויות פוקס, כ-1,000 נכללים במבצע ונמכרים בהנחה של 40%. לא מדובר בתכסיס ולא בהטעיה. הטענה כאילו הסייג כתוב באותיות קטנות מאד ובלתי קריאות פשוט איננה נכונה וניתן לבדוק את הדברים על ידי עיון במודעות עצמן".
בנוסף, בחברה מתחו ביקורת חריפה על התנהלות משרד התמ"ת בנושא: "פניית הממונה אלינו קדמה אך במעט לפנייתה אל כלי התקשורת. הפרש הזמן הזניח בין הפנייה אלינו (שנעשתה בפקס בלבד בשלב זה והתקבלה אצלנו לא מזמן) לבין הפנייה אל כלי התקשורת, ממחישה עד כמה חשוב היה הפרסום.
"הממונה אפילו לא המתינה שעה כדי לתת לנו הזדמנות לבדוק את פנייתה ולהגיב עליה, לא כל שכן לתקן אם יש דבר מה הטעון תיקון".