שוק הרכב האירופי: שנה קשה וירידה של כ-5%
בניגוד גמור לצמיחה של עשרות אחוזים בשוק המקומי, מרבית מדינות אירופה מציגות ירידה של מספר אחוזים ברכישת רכב חדש. החדשות הטובות - ב-2011 צפויה עליה
בישראל נרשמה השנה עליה חדה במכירת רכב חדש, באירופה סובלים מירידה. לפי אנשי חברת JATO, תסתיים שנת מכירת הרכב החדש באירופה עם נתון שלילי. לדבריהם, סיכום נתוני מכירות הרכב במדינות השונות יגלה כי השנה נרשמה ירידה של 4.8% לעומת אשתקד, במספר כלי הרכב החדשים שעלו על כבישי היבשת. נתון זה מושפע מירידה בולטת במדינות מערב אירופה, לעומת עליה בשווקים שבמזרחה.
הבעיה הגדולה ביותר של שוק הרכב האירופי היא בחמשת השווקים הגדולים של תעשיית הרכב, אשר אחראים יחדיו לירידה - גרמניה, ספרד, בריטניה, צרפת ואיטליה. השוק הגרמני למשל, מראה השנה צניחה של לא פחות מ-25% לעומת אשתקד, פועל יוצא של הפסקת תכנית הגריטה במדינה ברבעון הראשון של השנה. גם באיטליה נרשמה ירידה של יותר מ-8%, ובצרפת הייתה ירידה של כאחוז. בעוד ספרד רשמה עליה של כ-6%, ובריטניה עלתה בכ-3.5%. בסך הכל רשמו 20 מתוך 27 השווקים נתונים חיוביים.
בחודש נובמבר רשמו שש יצרניות רכב מעשרת המותגים האירופים המובילים, ירידות לעומת החודש המקביל אשתקד, יצרניות מכוניות יוקרה גרמניות רשמו דווקא עליות. אגב, פולקסווגן שומרת על התואר היצרן האירופי המוביל, וקטגוריית רכבי הפנאי וכפולי-הנעה רשמו אף הן עליות משמעותיות.