מורה השפילה תלמידות: אתן לקויות למידה
שלוש תלמידות כיתה ה' מלוד, שמעולם לא עברו אבחון, קיבלו גיליונות הערכה מפתיעים. ההורים רותחים: "המורה לא נעזרה בסמכות מקצועית". אחר-כך באה התנצלות
המורה השפילה את תלמידות בית הספר היסודי:
עוגמת נפש רבה נגרמה השבוע לשלוש תלמידות כיתה ה', שקיבלו גיליונות הערכה על הישגיהן בלימודים. הן נדהמו לגלות כי המורה לאנגלית הסבירה את הישגיהן הנמוכים, בכך שהן "לקויות למידה", למרות שמעולם לא עברו אבחון.
לטענת הורי התלמידות, הדבר גרם למבוכה רבה בכיתה, שכן גיליונות הערכה חולקו בצורה פומבית והקביעה של המורה לאנגלית - כמוה כהטלת כתם
וסטיגמה על הבנות. "איך מורה יכול לכתוב לתלמידה שהיא לקוית למידה ומה אנחנו כהורים אמורים להסביר לבתנו כשהיא שואלת אותנו למה התכוונה המורה לאנגלית בגיליון הערכה?", אמרה אחת האמהות בזעם.
לדברי אותם אם, בנושא זה יש לגלות רגישות גבוהה, במיוחד כשמדובר בילדים קטנים שעלולים כעת לחשוב שהם פחות טובים מאחרים. "כשראיתי את גיליון הערכה הייתי המומה ולא ידעתי מה לומר לבתי. זה נכון שהיא מעט חלשה בלימודים, אך לצערי במקום להתמודד עם הקשיים, המורה בחרה ללכת בדרך הקלה ולקבוע שהבת שלי לקוית למידה מבלי להיעזר בשום סמכות מקצועית".
אם לתלמידה אחרת אמרה: "הילדות ניגשו למורה לשאול אותה - מה זה לקות למידה? והיא ביישה אותן בפני כל הכיתה. מילא אם הילדה היתה עוברת אבחון מקצועי, אבל לא ייתכן שמורה תטיל
דופי בתלמידה ללא שום הסמכה. אני מבינה שאולי המורה טעתה, אבל לא ייתכן שאין בקרה של ההנהלה על גיליונות הערכה, במיוחד כשברור לכולם שהתלמידים מצפים לקבל את התעודות".
בעקבות פניית ynet למשרד החינוך נערך בבית הספר בירור ובסיומו המורה התנצלה בפני התלמידות. ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "בעקבות ההערה, העניין טופל על ידי מנהל בית הספר וכן מול התלמידות עצמן".