שתף קטע נבחר
 

תחבורה ציבורית: המחיר יתייקר ב-10% בחצי שנה

למרות ההבטחות לעודד את ציבור הנהגים לעבור לתחבורה ציבורית, ולמנוע ייקור הנסיעה באוטובוס כדי שלא לפגוע בשכבות החלשות - מחיר כרטיסי הנסיעה באוטובוסים עירוניים יתייקר בכ-10% במהלך החצי שנה הקרובה

מחירי הנסיעה בקווי אוטובוס עירוניים יתייקרו ב-10% בתוך שישה חודשים בלבד. ב-1 בינואר תתייקר הנסיעה בתחבורה הציבורית בשיעור ממוצע של כ-3.5%. כך למשל, כרטיס נסיעה בקווי דן בתוך תל-אביב יעלה 6.00 שקל לעומת 5.80 שקל כיום, ומחיר כרטיס חופשי-חודשי יתייקר ב-12 שקל ויעלה 360 שקל. אלא שהייקור הקרוב אינו האחרון ב-2011. עד חודש יוני תונהג רפורמה בתעריפי הנסיעה בתחבורה ציבורית בגוש-דן, ובמסגרתה יתייקרו נסיעות עירוניות פעם נוספת: מחיר נסיעה עירונית צפוי לעלות ל-6.40 שקל. בכך ישלימו התעריפים התייקרות של כ-10% בחצי שנה.

 

למרות שחלק מחברות התחבורה הציבורית פרסמו כבר לפני כשבועיים את עדכון המחירים המתוכנן ל-1 בינואר, במשרד התחבורה אומרים היום (א') ל-ynet כי רק בעוד יומיים תפורסם הודעה רשמית אודות הייקור המתוכנן. יש לציין כי העלאת המחירים הקרובה היא חלק מעדכון שוטף של תעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית, הנערך מדי חצי שנה.


"העלאת תעריפים עלולה לפגוע בשכבות החלשות" (צילום: רועי צוקרמן) 

 

60 אגורות בשישה חודשים

על הרפורמה הצפויה בתעריפי הנסיעה בתחבורה ציבורית, בישר משרד התחבורה ביום חמישי האחרון. על-פי הודעת המשרד, בעוד כשישה חודשים "יונהגו שני תעריפי נסיעה בלבד, במקום מספר תעריפים כיום: תעריף נסיעה בין תל-אביב לערים הסמוכות אליה יעלה 6.20 שקל, ואילו תעריף בין תל-אביב והערים המרוחקות יותר ממנה יעלה 9.50 שקל בלבד, במקום 15.30 שקל כיום". במשרד ציינו כי לצד ההוזלה המשמעותית בנסיעות שבין ערים, יתייקרו הנסיעות בתוך הערים עצמן, ויעלו 6.20 שקל במקום 5.80 שקל. 
תעריפי תחבורה ציבורית: הייקור הראשון

תעריפי תחבורה ציבורית: הייקור הראשון
סוג הכרטיס כיום 1.1.2011 יוני 2011*
רגיל 5.80 6.00 6.40
חופשי-יומי 13.30 13.80 -
חופשי-חודשי 348 360 -
משולב אגד/דן 350 360 -
חופשי-יומי "ותיק" 6.70 6.90 -

 * יוני 2011: מחיר משוער, בהתאם לעדכון ב-1 בינואר

 

אלא שכעת מתברר כי מחירי הנסיעות יהיו גבוהים מכפי שפרסם המשרד ביום ה'. זאת, מאחר שהעדכון שייכנס לתוקף ב-1 בינואר, ישפיע גם על התעריפים שיונהגו עם כניסת הרפורמה לתוקף. במשרד התחבורה אומרים היום (א') ל-ynet כי שני התעריפים המתוכננים יתייקרו בהתאם לשיעור העדכון הקרוב. ובמלים פשוטות, מחירה של נסיעה עירונית יעלה ל-6.40 שקל אחרי יישום הרפורמה - לעומת 5.80 שקל כיום.

 

ייקור הנסיעות העירוניות ב-60 אגורות - או כ-10% - בפרק זמן של כשישה חודשים בלבד, אינו דבר שבשגרה, ופוגע דווקא במשתמשים הקבועים של התחבורה הציבורית - שלרוב נמנים עם השכבות החלשות בציבור הישראלי. למעשה, לאורך השנים הסבירו שרי תחבורה כי גם ייקור נמוך משמעותית מזה המתוכנן לחודשים הקרובים, פוגע בדיוק אותן שכבות.

 

כך למשל, שר התחבורה הנוכחי, ישראל כץ, הבהיר ביוני 2009 כי החליט לבטל העלאת תעריפים בשיעור של 0.2%, מאחר ש"העלאת תעריפים בימים אלה עלולה לפגוע בשכבות החלשות, שהם הציבור העיקרי של משתמשי התחבורה הציבורית". גם קודמו בתפקיד, שאול מופז, התנגד לייקור תעריפים. ב-1 בינואר 2007 הודיע כי משרד האוצר נענה לפנייתו לבטל העלאת מחירים בשיעור של כ-2%, מאחר שהיא "תפגע בשכבות החלשות". ביולי של אותה שנה שוב הודיע מופז כי התנגד לייקור תעריפים - בשיעור של כחצי אחוז - מאחר "שהעלאת תעריפים תפגע בשכבות החלשות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שר התחבורה, ישראל כץ: מוביל את רפורמת התעריפים
צילום: אוהד צויגנברג
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים