ונדליזם בת"א: 80 תחנות אוטובוס חדשות הושחתו
רק בסופ"ש נותצו שמשות של 20 תחנות בדרום העיר, חשודים לא נתפסו. חבר מועצה: "הוונדליזם היחיד - החלפת התחנות הישנות. החדשות אולי סקסיות, אבל לא מגנות על הנוסעים"
מי אחראי להריסת עשרות תחנות האוטובוס החדשות ברחבי תל-אביב? בסוף השבוע הושחתו עשרים תחנות אוטובוס חדשות בדרום תל-אביב ושמשותיהן נופצו. בעירייה מעריכים כי הנזק נאמד בעשרות אלפי שקלים. בעירייה טרם החליטו אם להגיש תלונה למשטרה.
בשבועות האחרונים הושחתו לא פחות מ-80 תחנות אוטובוס חדשות ברחבי העיר, לאחר שבמהלך השנה האחרונה הותקנו כ-550 תחנות חדשות.
יותר פרסומת, פחות הגנה לנוסע (צילום: אורן רייס)
מהעירייה נמסר כי לאחר שיבדקו את מצלמות האבטחה העירוניות שפועלות בסמוך לתחנות שניזוקו יחליטו אם להגיש תלונה במשטרה נגד המשחיתים. התחנות שניזוקו נמצאות ברחוב משה דיין ובסמוך לרחובות לה גארדיה וההגנה, וכן ברחוב המסגר ודרך הטייסים.
עם או בלי קשר לוונדליזם, התחנות החדישות מעוררות התנגדות בקרב התושבים. "הוונדליזם היחיד הוא בהחלפת התחנות הישנות בחדשות", אמר מזכיר ועד כפר שלם וחבר מועצת העיר, אהרון מדואל. "הן מגנות פחות מגשם ורוח, מאחר ואחד מקירותיהם פתוח וחשוף לרחוב. זה אולי משווה לתחנה מראה יותר סקסי ומכניס יותר כסף בגלל הפרסומות, אבל נותן פחות הגנה לנוסעים".
ההשראה: תחנות האוטובוס בפריז
במהלך שנת 2011 תושלם מלאכת החלפת תחנות האוטובוס ברחבי תל אביב, ויותקנו בה בסך הכל כ-740 תחנות אוטובוס מעוצבות, עם "קיר פרסומת" מואר הפונה לכיוון הכביש.
החברה שזכתה במכרז לבניית התחנות, ג'יי.סי דקו ישראל, היא חברת הבת של ענקית הפרסום הבינ"ל ג'יי.סי דקו, שמייסדה, ז'אן קלוד דקו, הגה לראשונה ב-1964 את השילוב של פרסום חוצות בריהוט רחוב.
"התחנה עשויה מחומרים שעמידים לאורך חיים ארוך", הסביר סמנכ"ל החברה, אבי לנט. "התחנות התל אביביות עוצבו בדומה לאלו שבפריז, עם התאמות שעשינו לאקלים הישראלי, בהן הפיכת הגג משקוף לאטום לצורך הגנה מפני השמש". לנט הדגיש כי על התחזוקה השוטפת, כולל מפגעי הוונדליזם וניקיון התחנות, אמונים עובדי החברה: "התיקונים והניקיון שאנו נותנים הם ברמה גבוהה מאוד. ברגע שתחנה נפגעת אנחנו מטפלים בה מייד".
מצלמות האבטחה ייבדקו
צילום: אורן רייס
מומלצים