קשה זה הכי כיף
המורה שלא מוותרת על אף תלמיד: הכירו את המורה זיוה ברקת שמבקשת: "תנו לי את הכיתה הכי מאתגרת בבית-הספר"
זיוה ברקת, מורה לאנגלית בקריית החינוך אורט יד ליבוביץ' בנתניה, מאוד אוהבת ללמד. אבל בעיקר היא אוהבת את אלה שאותם קשה ללמד.
לצד הכנה לבגרות של כיתות מצטיינות, מקפידה ברקת זה שנים ארוכות להשתבץ גם להוראת כיתות אומ"ץ ומב"ר (תלמידים שהיו על סף נשירה ממערכת החינוך או כאלה שהתקשו מאוד בלימודים.( "עם התלמידים החזקים אין בעיה, הם קשובים, סקרנים ומתקדמים פעמים רבות בכוחות עצמם. אבל חשוב לי ללמד גם תלמידים בכיתות מיוחדות שבאמת זקוקים לי," מסבירה ברקת. "לרבים מהם היסטוריה של כישלונות, וכאן ההוראה תובענית יותר, אך הסיפוק אדיר."
ברקת מחזירה לתלמידים את האמונה בעצמם וביכולותיהם ומובילה אותם להישגים לימודיים מרשימים. "מעבר למיומנות המקצועית, דווקא כאן נדרש המורה לגייס את כל משאבי הנפש כדי להגיע לתלמידים."
כבר במפגש הראשון עם הכיתה נוהגת ברקת להבהיר לתלמידים כי לא תתפשר על פחות מהצלחה, וכי בכוונתה לעשות כל מאמץ כדי להשיג את המטרה. ואכן במשך שנים עוברים כל תלמידיה את מבחן הבגרות בהצלחה.
"ההוראה תובענית יותר, אך הסיפוק אדיר." ברקת בפעולה (צילום: עמית מגל )
באמצעות דרכי הוראה מגוונות שפיתחה, סבלנות אין קץ ומתן תשומת לב אישית מצליחה ברקת לכבוש גם את הקשים שבתלמידים. "בתחילה אני מתאימה את ההוראה לרמה שלהם ומקיימת מבדקים מדורגים בהתאם. התלמידים מקבלים ציונים טובים וחווים הצלחה כחוויה מתקנת," היא מסבירה. "כשהם מעודדים מההצלחה הראשונית, לאט-לאט אני מעלה את הרמה."
בשיעורי האנגלית של ברקת משולבים כדרך קבע סרטים ושירים. "אני מקרינה, בין השאר, שירים מ.Youtube- התלמידים נהנים עד כדי כך שהם קמים ומתחילים לרקוד."
"זיוה מובילה את התלמידים להישגים עם המון סבלנות, תשומת לב ומסירות," מסכם צביקה רייטר, מנהל קריית יד ליבוביץ. "אנחנו מאוד גאים בה."
- היכנסו לאתר התחרות ,
מלאו את טופס המועמדות, ספרו לנו מי המורה שלדעתכם ראוי לזכות בפרס הצטיינות ובהכרה ציבורית, ואולי הוא יזכה להיות אחד מששת המורים המצטיינים אשר ייבחרו על ידי ועדה של אישי ציבור מובילים.
- ניתן להגיש מועמדות עד 21 בינואר 2011 באתר
- ניתן להגיש מועמדות גם של מורים עליהם הומלץ בשנה שעברה ולא זכו