מפברואר 2011: בלי משאיות על אילון בבוקר
בעוד כחודש תיאסר תנועת כלי רכב כבדים על ציר התנועה המרכזי בגוש דן בשעות הבוקר הגדושות - כך מודיע משרד התחבורה. באיגוד המובילים לא אוהבים את ההחלטה, וטוענים כי "זו דוגמה לחוסר תכנון"
באיחור של חודש ורק בנתיבי איילון - ניסוי הורדת משאיות מצירי תנועה מרכזיים עולה מדרגה. משרד התחבורה מאשר כי החל ב-1 בפברואר 2011 במסגרת פיילוט, תיאסר נסיעת משאיות כבדות (מעל 12 טון) בנתיבי איילון, בקטע בין מחלף גלילות בצפון למחלף חולות בדרום, בשני הכיוונים. שעות האיסור הן, שלא במקרה, שעות גודש התנועה המוכר - 06:30 עד 09:30.
ממשרד התחבורה נמסר כי לאחר הצלחת ניסוי דומה בכביש ירושלים תל-אביב, הוחלט להרחיבו לצירי תנועה נוספים. משך הפיילוט צפוי לארוך שלושה חודשים, שלאחריהם ובהתאם לתוצאותיו יבחנו את יישום השלבים הבאים על פי התוכנית המקורית, של איסור כניסת משאיות בשעות הבוקר למטרופולין גוש דן כולו.
לצד הפיילוט באזור המרכז, ב-1 בפברואר יחסמו כבישים נוספים לתנועת כלי רכב כבדים:
- כביש ירושלים-תל אביב (1) בין גינות סחרוב למחלף שער הגיא, בין 15:00 ל-18:00.
- הכביש בין מחלף אדומים לצומת הגבעה הצרפתית, בין 06:30 ל-08:30.
בנוסף תחסם כניסת משאיות בשעות הבוקר לשכונת פסגת זאב בירושלים מכיוון כביש 437 (מחסום חיזמה), ולמודיעין ומכבים-רעות מכיוון כביש 443.
יו"ר איגוד המובילים, גבי בן הרוש, אמר ל-ynet כי הפיילוט הנוכחי נעשה שלא בתיאום עם האיגוד, וכי הוא מייצג לחוסר תכנון ראוי של משרד התחבורה. לדבריו, במשרד התחבורה צמצמו את התוכנית המקורית לאסור כניסת משאיות לגוש דן לגמרי, לתוכנית הנוכחית ללא עבודת הכנה מספקת. בן הרוש הוסיף ואמר כי גם הרחבת שעות איסור הנסיעה לירושלים, מהווה דוגמה לחוסר התיאום בין גופי משרד התחבורה, שמחד אינם מאפשרים הרחבת שעות העבודה של הנהגים, ומאידך מגבילים את שעות כניסת המשאיות לערים.