הרכבת ב-2011: פותחים בסגירת קווים
רכבת ישראל שוב סוגרת קווים ראשיים לתקופה של שבועות. הסובלים הפעם - נוסעי הרכבת למודי התלאות בין תל אביב לבאר שבע וירושלים, שיאלצו לעשות שימוש באוטובוס למשך שבועיים החל ב-7.1
רוצים לדעת האם הרכבת שלכם יוצאת בזמן? בדקו אם היא פועלת. לאחר שב-2009 התבקשו נוסעי הרכבת לגלות סבלנות ולקבל בהבנה את סגירת הקווים התכופה לצורך עבודות תשתית שונות, וב-2010 התבקשנו שוב להבין את תנופת הפיתוח, נפתחת שנת 2011 עבור הרכבת בקול ענות חלושה. בהודעה שהפכה מוכרת בשנים האחרונות, מכריזה רכבת ישראל כי הנוסעים בין תל אביב ובאר שבע, כמו-גם אלה הנוסעים בין מרכז הארץ וירושלים, מתבקשים לעבור לאוטובוסים למשך שבועיים. לכך יש להוסיף את סגירתה של תחנת הרכבת ברמלה למשך כשנה תמימה, זאת לצורך עבודות שיפור בתחנה, ועקב בעיית הקברים שהתגלו במקום.
שוב עבודות תשתית
עבודות רכבת ישראל לשיפרו השירות והכפלת המסילה לבאר שבע, האמורות להסתיים ב-2011, ממשיכות לגבות מחיר מהנוסעי הרכבת. לאחר שנתיים בהן נאלצו הנוסעים להתמודד עם סגירות קווים למשך שבועות ארוכים, נפתחת גם השנה האחרונה של הפרויקט הגרנדיוזי בהשבתת תנועת הרכבות באופן מלא בין תל אביב לבאר שבע ותל אביב-ירושלים.
הסגירה תחל ביום ו' ה-7.1, ותסתיים ב-22.1 (מוצאי שבת). כדאי להזכיר כי רק החודש נסגר הקו בין באר שבע לתל אביב למשך שבוע ימים. בחודש אוגוסט נסגר הקו בין תל אביב לירושלים למשך שבועיים. במסגרת העבודות תשדרג הרכבת גם את תחנת רמלה, וכמו-כן תטפל בגילוי הקברים בה, ולכן תהיה התחנה סגורה במהלך כל 2011.
ברכבת מסבירים כי לא ניתן לפתוח את קווי הרכבת באופן חלקי במהלך העבודות, ולאפשר תנועת קרונות נוסעים על הפסים במשך התקופה. עוד מסבירים כי ממשרד הפנים לא מאשרים עבודות תשתית בשבתות, ולכן מתארך זמן העבודה שלא לצורך. במהלך התקופה לא יצאו ויגיעו רכבות אל התחנות הבאות: רמלה, קריית גת, להבים-רהט, באר שבע-אוניברסיטה, באר שבע-מרכז, ודימונה, כמו-גם בית שמש ותחנות שונות בירושלים. תנועת הרכבות מצפון הארץ תסתיים במהלך התקופה האמורה בתחנת ההגנה בתל אביב.
מנכ"ל רכבת ישראל, חקי הראל, הודה כי הנוסעים יסבלו אי-נוחות, אך כי זו הכרחית כדי לשפר את השירות. זאת כדי "להפעיל כבר בתחילת 2012 את קו באר שבע-ת"א המחודש, בו תארך הנסיעה 50 דקות בלבד, ויהיו יותר רכבות במהלך כל שעה".