הונדה PCX - דו"ח שימוש מספר 4
הקטנוע של הונדה עבר כבר שליש מחייו הקשים בחברתנו, ועומד במשימה בלי בעיות מיוחדות. הפעם נדווח לכם על תוספת המשקף, וכיצד ניתן להשיג אותו בזול - הרבה יותר בזול
מזל טוב - חצינו את קו 6,000 הק"מ. פחות מ-10 ימים לפני שחגג ההונדה PCX שלנו ארבעה חודשים, שליש מזמן המבחן המיועד, עברה ספרת האלפים מ-5 ל-6. בחשבון פשוט, מדובר בעמידה סבירה בהחלט ביעד של 20 אלף בשנה - או כ-55 ק"מ ביום - מרחק מכובד מאד עבור קטנוע 125 סמ"ק קטן ועירוני באופיו. אגב, הדרישה להגביר מעט את קצב צבירת הק"מ לצורך עמידה במשימות, עלתה לקטנוע החביב במספר משימות לא קלות ולא אופנייניות - בילוי בכנרת, ביקור חטוף בירושלים.
- דו"ח שימוש 1
הרכיבה לכנרת הביאה עמה גם את הבילוי הארוך ביותר על אוכפו של הקטנוע במשך יום בודד - כ-350 ק"מ מתישים שעברו דווקא בנינוחות וללא כאבי גב או עכוז יוצאי דופן. בכל הנוגע למהירות המרבית, ובכן, היינו שמחים לקצת יותר קמ"שים. כזכור, בפעם הקודמת דיווחנו כי חלה ירידה תמוהה במהירות המרבית, למרות שזו נקבעת על-ידי מקדם הצתה. בירור מעמיק העלה כי הסיבה לכך היא בלאי ברצועת ההינע, המשנה בפועל את יחסי ההעברה. מה שהעלה מייד תהיה: האם שימוש ברצועה רחבה יותר - בהנחה שהדבר אפשרי מחד, ולא פוגע באחריות מאידך - יעלה את המהירות המרבית?
העליה לירושלים לעומת זאת, ובעיקר הירידה ממנה בסוף היום כאשר הטמפרטורות ירדו, חיזקה את הרושם החיובי שלנו מהמשקף הגבוה שהותקן. אין לנו ספק שכעת ניתן להתעטף בפחות שכבות ביגוד בימים (בעיקר בלילות) הקרים, תודות למיגון-הרוח היעיל. ושמחנו לגלות שהוא אינו מייצר מערבולות ורעשים בקסדה מיותרים בקסדה.
ויש חדשות טובות נוספות: כפי שהערכנו, הוספת המשקף שיפרה גם את צריכת הדלק. החדשות הפחות-טובות: צריכת הדלק לפני כן היתה פחות טובה משחשבנו. בחודש שקדם להתקנת המשקף עמדה הצריכה הממוצעת על 33.4 ק"מ לליטר; בחודש שאחריו השתפרה הצריכה והגיעה ל-35.0 ק"מ לליטר, שיפור של כמעט 5%. מן הראוי להזכיר שוב כי כמעט כל זמנו של ה-PCX עובר בנסיעה רצופה במהירות כמעט-מרבית; בחודש הקרוב ננסה למתן מעט את פרופיל השימוש, ולהפוך את המרכיב העירוני בו למשמעותי יותר.
נקודות נוספות לגבי המשקף: הוא איכותי מאד, גם מבחינת חוזק וגם מבחינה אופטית, והתקנתו לקטנוע איתנה ביותר. שום רעידות וקרקושים. אבל לטעמנו, ההתקנה יכלה להיות אלגנטית יותר: המשקף מחובר לקטנוע באמצעות שתי תושבות מתכת, המרחיקות אותו מחופת-הפלסטיק. הרווח הנוצר אינו אסתטי, וכך גם התושבות עצמן. בנוסף, קיט ההתקנה כולל הזזת המראות לאחור על ידיות הכידון, כדי שלא יתקלו בו בצידוד מלא. ההברגות המקוריות של תושבות המראות נותרו כך חשופות, וחשוב יותר, מיקומן החדש פחות נוח לצפיה.
כמה כל התענוג הזה עולה? אאוץ', 1,170 שקלים. ידוע לנו כי יבואני הונדה מנסים להוריד את המחיר, אבל אין מנוס מלקבוע שמדובר כאן בתוספת יקרה למדי. עבדכם הנאמן גילה כי בעזרת מעט תושיה וחיפוש באינטרנט, ניתן באיטליה להשיג משקפים תחליפיים זהים מתוצרת Givi ו-Kappa - שני מותגים מאד מכובדים - במחיר של כ-50 אירו בלבד - כ-250 שקלים בלבד. פער עצום, שעורר את עבדכם לבירור נוסף.
הארגז האחורי-מקורי אשר מותקן על ה-PCX, מיוצר על-ידי Kappa. בדיקה אצל יבואני המותג בישראל גילתה כי הם אכן משווקים גם את המשקף האמור. אמנם נמוך במעט מזה של הונדה, אך לעומת זאת מקובע בצמוד לחופת הפלסטיק ואינו דורש את הזזת הנמראות הבעייתית. המחיר: 430 שקלים בלבד, כולל מע"מ. מה שמביא אותנו לקביעה הבאה: מומלץ בהחלט להוסיף משקף בחורף, ומומלץ לא פחות לרכוש אותו מספקי השוק התחליפי, ולא מהונדה עצמה.
להתראות בדיווח הבא, ובינתיים, תנו הצצה ב-doogri.co.il של טל שביט. כדאי לכם