נלחמים במחירי הדלק: "מעבירים המחאה לכביש"
אשר בן-ארי מערד וזאב גראואר ממגדל העמק החליטו שלא לעמוד מנגד, כשמחיר הדלק שבר שיא של כל הזמנים. מחר הם מתכוונים לצאת למסע מחאה עד למשרד האוצר בירושלים, כדי להבהיר שהם רציניים בכוונותיהם: "הגיע הזמן להגיד די"
שנה חדשה החלה, ועמה תעריף חדש וגבוה ששבר בישראל היום (א') שיא של כל הזמנים במחירי הדלק: 7.1 שקלים לליטר. אבל בעוד שהרוב הדומם יאפשר למתדלקים להכניס את ידם עמוק יותר לתוך הכיס, התארגנה בימים האחרונים קבוצת אנשים שהחליטה שלא לשבת ולקטר, אלא לפעול כדי לשנות את רוע הגזירה.
זאב גראואר ממגדל העמק ואשר בן-ארי מערד, שני אזרחים מן השורה שהעידו על עצמם כ"בני מעמד הביניים שמעולם לא לקחו חלק בהפגנה", פתחו לאחרונה קבוצה בפייסבוק הנושאת את השם: "לעצור את עליית מחירי הדלק". בימים האחרונים היא תפסה תאוצה, ומונה יותר מ-2,000 חברים. בניגוד לקבוצות המחאה הרבות שפעילות ברשת החברתית שחבריהן מסתפקים בהבעת תמיכה וירטואלית, מתכוונים השניים להוציא לפועל את תוכניתם - הלכה למעשה.
"המאבק שמתנהל בשבועות האחרונים ברחבי המדינה הוא מאבק שלי, שלך ושל כולנו", נכתב בדברי ההסבר לקבוצה. "אני פונה לכל אזרח ואזרח בקריאה נרגשת, כאב לשני ילדים, משלם מסים ושומר חוק שמנסה לפרנס את משפחתי בכבוד, להצטרף למאבק לביטול הגזרות של העלאות המחירים המטורפות שצפויות לנו בשנת 2011".
מחר ב-6:00 בבוקר יפגשו חברי הקבוצה עם מכוניותיהם במתחם החנייה של סינמה סיטי בגלילות, וחצי שעה אחר כך הם יחלו במסע מחאה לירושלים, דרך נתיבי איילון. הקמפיין כולו צפוי לשאת את השם "המאבק יוצא לדלק", וסיסמה נוספת שנבחנת וייתכן שתאומץ בעתיד היא "מסחרא".
על כלי הרכב הם יציבו שלטים ודגלים - וכך יסעו לאורך כל הדרך עד משרד האוצר בבירה. אחרי שיקיימו שם הפגנה, ישובו בחזרה תל-אביב דרך כביש מספר 1 - במהירות שלא תעלה על 50 קמ"ש בלבד.
מארגני המסע הבהירו כי אין בכוונתם לחסום את הכבישים, אך ציינו כי מהירות הנסיעה האיטית נועדה להעביר את המסר לנהגים ולמקבלי ההחלטות כאחד. "אנחנו לא נפר את החוק, אבל נדאג להעביר את המחאה שלנו באופן כזה שמי שיושב למעלה יבין שהוא יהיה חייב לתת לכך תשובה חכמה. אם זה לא יקרה, הציפייה היא שגל המחאה רק ילך ויגדל, כשמה שעומד למולנו הוא המאבק על מחירי הדלק בבוליביה, שנחל הצלחה".
עוד נכתב שם, כי "שתקנו עד עכשיו, והגיע הזמן לקום ולומר די! הגזמתם! כואב לנו! אנחנו כבר לא יכולים יותר! אנחנו קורסים תחת הנטל. די לאדישות!"
האם המחאה תעבור מהסלון לכביש?
בן-ארי, בן 39 ובמקצועו מנכ"ל חברה למוצרי קוסמטיקה, סיפר כי "עד כה הודיעו מאות בעלי כלי-רכב כי בכוונתם לקחת חלק במסע המחאה, אך מבחינתנו, גם אם יגיעו עשרות, זה עדיין יהיה הצלחה. מדובר רק ביריית הפתיחה של המאבק הזה, מעין הצהרת כוונות, כדי להביא את העניין הזה לתודעת הציבורית".
למרות המוטיבציה הגבוהה, הודה בן-ארי כי גם הוא חושש שהאדישות תהיה זו שתכריע בסופו של דבר.
"שאלת השאלות היא האם הציבור יעמוד לצידנו. ברור לי שקשה הרבה יותר להוציא את המאבק מהמקלדת אל השטח".
בינתיים, מתמלא השטח בסימנים מעודדים: בארגון המשאיות הארצי מסרו כי ההצטרפות למסע המחאה נבחנת, וכך גם בארגון נהגי המוניות.
"קורה פה משהו אחר", סיפר בן-ארי. "הרבה אנשים שעד עכשיו העדיפו למחות מסלון הבית שלהם החליטו לקחת את הדברים בידיים ולנהוג אחרת. אני מתכוון לכאלה שמעולם לא יצאו להפגנה והחליטו עכשיו להצטרף אלינו כדי להעביר את המחאה ממש לתוך הכביש, פשוט כי נמאס. אנחנו קוראים לכולם להגיע, כי הגיע הזמן לעצור את הגלגל הזה. זה מאבק של כולנו, והוא יוצא לדרך".