שתף קטע נבחר

המועצה לצרכנות: העלאת המס על הבנזין פסולה

העלאת מס הבלו היא פגיעה נוספת במעמד הבינוני, שעשוייה להוסיף משקי בית למעגל הנזקקים, טוען מנכ"ל המועצה

המועצה לצרכנות שוללת את ההצדקה הכלכלית להעלאת מיסוי מסוג בלו על בנזין. לקראת הדיון בוועדה לענייני ביקורת המדינה בנושא מחיר הבנזין בישראל, ולאור עליית מחירי הדלק לשיא של כל הזמנים, אומרים במועצה: "משמעות ההעלאה היא פגיעה נוספת במעמד הבינוני ובעיקר במעמד הבינוני הנמוך".

 

 

מחירי מוצרי הדלק בפיקוח התייקרו ב-2 בינואר בכ-6%. מחיר ליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי (כולל מע"מ) עלה לרמה של 7.14 שקל לליטר. מחיר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי באילת (לא כולל מע"מ) עלה ל-6.17 שקל לליטר. שער הבלו, המהווה 43.2% מהמחיר, עלה ב-23 אגורות (8.22%).

 

לפי המועצה, ועדה בין משרדית שבדקה את נושא ה"מיסוי הירוק" ב-2008 כבר קבעה כי הבלו בישראל על הבנזין הוא גבוה מהעלויות הנובעות מזיהום האוויר עקב השימוש בדלק. מטרת הבלו היא לעודד תחלופות מזהמות פחות, אולם מערך התחבורה הציבורית בישראל אינו מהווה תחלופה אמיתי כרגע.

 

ויותר מכך, הבלו הוא מס רגרסיבי הפוגע בעיקר בבעלי הכנסות נמוכות יותר, ובעיקר המעמד הבינוני הנמוך. כיוון שהוא מס אחיד, הוא פוגע יותר במי שמרוויח פחות. מנכ"ל המועצה לצרכנות, עו"ד אהוד פלג אומר כי הציבור בישראל כבר סובל מהתייקרויות מרובות, המכבידות עליו בניהול חיי היומיום.

 

"בנסיבות אלה", קובע מנכ"ל המועצה, "אל לה למדינה להכביד את ידה ברכיב המיסוי, ולגרום בכך להחמרת הפגיעה בצרכנים. מדינת רווחה ניכרת לא רק בתמיכה שהיא נותנת למקרי הסעד שבתוכה, אלא גם בהתחשבות שלה במצבו של כלל הציבור ובמניעת הצטרפותם של משקי בית נוספים למעגל הנזקקים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
עלייה במחיר לשם איכותה סביבה - ירידה באיכות החיים. בנזין
צילום: AFP
מומלצים