שתף קטע נבחר

 

נוסעים לא ויתרו לרכבת, וירדו לפסים

גם הבוקר אין בשורה לנוסעי רכבת ישראל. תחנות רבות עדיין סגורות וקווים שלמים בוטלו בגלל שריפת מערך הקרונועים. נוסעים בתחנת באר יעקב גילו שגם מערך ההסעות בוטל והחליטו לא לשתוק יותר. הם ירדו לפסים ופונו בידי שוטרים ומאבטחים

הרכבת יצאה לתיקונים, חפשו מי שיסיע אתכם לעבודה או הביתה: בשעה שהפארסה ברכבת ישראל מגיעה לשיאים חדשים, תחנות ברחבי הארץ סגורות, קווים בוטלו או קוצצו, וגם מערך הנסיעות באוטובוסים בוטל - החליטו כמה נוסעים בתחנת באר יעקב לא לוותר. הם ירדו לפסים ועזבו רק לאחר שהמשטרה הגיעה למקום. ברכבת ישראל אישרו את הפרטים.

 

תומר דניאל, בן  27 מבאר יעקב, עובד בתל-אביב, ונאלץ לבלות הרבה זמן בכבישים בשבוע האחרון, לאחר שהרכבת דיללה מאוד את תדירות הקו. חלק מהרכבות אינן עוצרות בתחנה: "כ-20 נוסעים זועמים ירדו למסילת הרכבת בבאר יעקב וחסמו אותה, במחאה על כך שמאז השריפה, לא עוברות הרכבות בישוב. תחנת באר יעקב אמנם קטנה, אבל בכל שעה מגיעים אליה עשרות נוסעים. עד היום הוציאה הרכבת אוטובוסים במקום הרכבות, והיום ביטלו גם את זה. כל הרכבות שעוברות עוצרות ברחובות ולוד, ופשוט מדלגות על באר יעקב".

  

בסביבות 7 בבוקר הודיעה הרכבת לנוסעים בבאר יעקב שגם הסעות לא יהיו, "בשבע ו-20 חלפה רכבת ולא עצרה", סיפר תומר, "במחאה ירדנו למסילה ואמרנו שעד שהרכבת לא עוצרת, אנחנו לא זזים. הגיעה משטרה, ואנשי ביטחון ופינו אותנו. אנחנו בסך הכול נוסעים לתל-אביב, עיכבנו בירידה שלנו רכבת אחת, ואחרת נאלצה לעצור ממש. רבים בתחנת הרכבת תמכו בנו, מחר הבטיחו לנו שוב הסעות, ואם זה לא יקרה, נרד שוב למסילה".

  

את הודעת הרכבת כי תנועת הרכבות הופסקה רק במקומות בהם יש חלופה ראויה, דוחה תומר על הסף: "זה סיפור בשבילנו כל יום ויום, גם אם לראשי הרכבת לא אכפת. התחבורה הציבורית בעייתית, אוטובוס מגיע פעם בשעה, ויש פקקים אסטרונומיים. כביש אחד מוביל כאן לתל-אביב והוא מפוצץ במכוניות בבוקר, יותר משעה לוקח לנסוע כך, כאשר ברכבת זה פחות מ-20 דקות. די".

 

מרכבת ישראל נמסר בתגובה כי נוסעים בודדים בתחנת באר יעקב ירדו למסילה במחאה על דילול מספר הרכבות העוברות בתחנה: "הנוסעים פונו בדרכי נועם מהמקום על ידי צוות האבטחה", נאמר בתגובת הרכבת. 

 

בעקבות שריפת הקרונות בשבוע שעבר, השביתה רכבת ישראל את כל מערכי הקרונועים מדגם IC3. התוצאה קשה: היקף הרכבות מ-340 רכבות יומיות ל-220, תוך צמצום מספר המושבים ב-15%. הרכבת סגרה מספר גדול של תחנות לחלוטין, והעמידה מערך אוטובוסים אותם שכרה. מהיום כאמור, נוספה לנוסעי הרכבת צרה נוספת - מערך ההסעה בעזרת שאטלים מתחנות הרכבת הסגורות, הופסק לחלוטין. המשמעות היא שנוסעי הרכבת נאלצים למצוא לעצמם הסעה חלופית.

 

ועוד "בשורה" לנוסעי רכבת ישראל: מיום שישי הקרוב ייסגרו למשך שבועיים קווי תל-אביב-באר שבע-דימונה ותל-אביב-ירושלים בשל עבודות תשתית לשדרוג מסילות הרכבת. השינוי הזה תוכנן מראש, עוד לפני השריפה, לצורך הוספת מסילה נוספת לדרום.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לא מוותרים לרכבת ישראל
צילום: דורון גולן
מצטופפים באוטובוסים. ארכיון
צילום: ירון ברנר
מומלצים