מרוויחה מהרווח: לארה סטון
קולביות צעירות הולכות לאורתודנט ומבקשות שיעקם להם את השיניים, דוגמניות מצטלמות בפה חושף שיניים להפקות אופנה והכל בגלל דוגמנית הולנדית אחת. לארה סטון והרווח הבולט שבין שיניה הקדמיות מטריפים את העולם האופנה
יופי פגום הוא לא טרנד חדשני. די באזכור שמה של קייט מוס וההרואין שיק שלה כדי לסבר את האוזן ולהזכיר את הסיבוב הנייניטיזי של היופי הפגום. אך עם חלוף הזוועות האנורקסיות והמראה החולני, מתחילות לבצבץ מגמות קצת יותר בריאות ואנושיות של יופי לא מושלם. עכשיו, כל מה שדוגמנית צריכה לעשות בכדי להצליח הוא - להיוולד קצת עקומה. אבל לפני שכל כונפה פוצחת בצהלות ורצה לסוכנות הדוגמנות הקרובה לביתה, חשוב להבהיר שזה לא שלכל פוזלת עם אף נשרי צפויה מעכשיו קריירת דוגמנות מזהירה. כמו לכל טרנד, גם לפגמים יש כללים, ואחד הטרנדים שאי אפשר להתעלם מהם בשנה האחרונה הוא רווח בין השיניים, כזה מהסוג של וונסה פראדי ומדונה, שאם אפשר, יציץ מבין שפתיים עבות ובשרניות.
זו לא ארנבת, זו דוגמנית על. לארה סטון (מתוך קמפיין קלווין קולקשן)
מרוויחה מהרווח
הרווח שהתחיל את כל הטררם הוא זה שנמצא בין שיניה של הדוגמנית ההולנדית לארה סטון. עד לפני כחמש שנים דשדשה הקריירה של סטון בת ה-27. היא הייתה חתומה במשך מספר שנים בסוכנות הדוגמנות הבינלאומית עלית, ולא זכתה לחשיפה משמעותית. השינוי חל ב-2006, כשסטון חתמה בסוכנות IMG. זמן קצר לאחר החתמתה, סטון כבר פתחה את תצוגת ההוט קוטור של מותג העל המתקמבק ז'יבאנשי והפכה בחלוף הזמן לפנים שלו, וכן למוזה הכמעט רשמית של המעצב העומד בראשו, ריקארדו טישי. מאותו הרגע אי אפשר היה לפספס את הדוגמנית והרווח בין שיניה הפך לסמלה המסחרי.
פתאום גילו אותה בוויטון. סטון (מתוך קמפיין לואי ויטון)
סטון החלה לככב בתצוגות של כל מעצב או בית אופנה שמכבד את עצמו: לואי ויטון, שאנל (שם כיכבה בפינאלה של שאנל, עם באטיסט ג'אביקוני ויקירת הערוץ, פרייה בהה אריקסן) פראדה, באלמאן, הרמס, מיסוני, לאנוון, מיו מיו, סטלה מקארטני, מארק ג'ייקובס, דולצ'ה וגבאנה והרשימה עוד ארוכה. רשימת הקמפיינים בהם כיכבה סטון ארוכה לא פחות וכך גם רשימת שערי המגזינים היוקרתיים בהם כיכבה, ביניהם ניתן למנות מהדורות בינלאומיות של ווג (ובמיוחד ווג פריז, שעורכתו, קארין רויטפלד, סימנה אותה כבת טיפוחיה), אל, מגזין V, I.D ו-W.התארים והכתרים שנקשרו לראשה של סטון לא איחרו להגיע: מגזין W העניק לה את תואר הפנים המבוקשים ביותר, ווג פריז כלל אותה ברשימת 30 דוגמניות העל של שנות האלפיים, והאתר מודלז.קום דירג אותה ראשונה ברשימת 50 דוגמניות העל שלו.
הצליחה בגיל מאוחר יחסית. סטון על שער ווג פריז
דוקטור, תעקם אותי!
הרווח בין שיניה של סטון הוא ללא ספק מה שהביא לפרסומה. אך בנוסף, על הדרך הוא גם הזניק את הקריירה של עוד כמה דוגמניות שלא ראו אורתודנט מימיהן: ג'ורג'יה מיי ג'אגר, בתם בת ה-18 של האבן המתגלגלת מיק ג'אגר ושל דוגמנית העל ג'רי הול, לינדסי וויקסון האמריקאית וג'ס הארט האוסטרלית. אפילו דוגמן זכר מככב עתה עם הרווח – הקנדי בעל עיני הכסף, טיילור פוקס.
האם זו אחת מהחקייניות של סטון? לא ולא. סטון מאופרת כאפריקאית ל"ווג פריז"
אבל כמו לכל טרנד שהופך לשיגעון, גם לטרנד הרווח יש קורבנות. האובזרבר הבריטי מדווח בכתבה על הטרנד על דוגמניות שאצות לאורתודנטים להרחיב את הרווח בין שיניהן הקדמיות בתקווה שהשינוי יזניק להן את הקריירה. ברור שאותן פקאצות מסכנות מפספסות את הפואנטה ואת כל מה שיפה בטרנד היופי הפגום – יום אחד זה הרווח בין השיניים ששם את סטון על המפה, ולמחרת זו הפלולה השעירה שיש לך על הלחי. אבל אם כל הבנות ירוצו עכשיו להדביק פלולה שעירה על הלחי, לא יהיה ייחוד בגימיק הזה, ואין דבר יותר חסר אופי מנהייה עיוורת וקורבנית אחרי טרנדים. גם בלוגרי האופנה כבר מלאים בהתבטאויות נגד תופעת הכפילות של סטון. בלוג האופנה והרכילות ג'זבל, למשל, פרסם בחודש שעבר טור שלם בגנות התופעה המעיקה וצמצומו של היופי של סטון לכדי נוסחה וגם הבלוג של סזאר קזייה מביא את הבעיה.
ואיך סטון עם זה? מי שמכיר את הבחורה מאחורי הקלעים מציין שהיא מקבלת את ההמולה ברוח טובה. "ההצלחה הגיעה אליה בגיל מאוחר יחסית, והיא לא מסתנוורת מכל הטררם. מהצד, זה נראה כאילו כל ההמולה בעיקר מצחיקה אותה", צוטט סטייליסט בכתבה שפורסמה עליה "במגזין אינטרויו". האמת, יפה לה.