שתף קטע נבחר
 

תעלומה: מי נהנה מסודות החשמל של רנו?

רנו הצרפתית השעתה שלושה בכירים בפרויקט פיתוח המכונית החשמלית מתוצרתה, בחשד שהעבירו מידע סודי רב ערך למתחרים. השאלה שמטרידה את כולם - מי בתעשייה יצא נשכר מפיתוחי רנו

יצרנית הרכב הצרפתית רנו השעתה שלושה בכירים בחברה, בחשד שהדליפו סודות הנוגעים לטכנולוגיית הנעה חשמלית. סוכנויות הידיעות מדווחות כי השלושה מנהלים את פרויקט הרכב החשמלי החדש של רנו, וכי סגן נשיא יחידת הפיתוח ההנדסי של רנו, מישל בלתזר (Balthazard), הוא הבכיר שבהם. בלתזר גם חבר בוועד המנהל של החברה, בראשה עומד קרלוס גוהן, מנכ"ל רנו וניסאן.

 

דוברת רנו אימתה את הידיעה וטענה כי מדובר בבעיות אתיות כבדות משקל, מבלי לפרט מעבר לכך. עוד אמרה כי חשדות בעניין הובאו לידיעת הנהלת רנו כבר בחודש אוגוסט, וכי חקירה שהתנהלה הובילה להשעיית שלושת הבכירים. היא הוסיפה כי החברה לא הגישה תלונה למשטרה.

 

 

רנו יחד עם שותפתה ניסאן היפנית, מובילות בשוק הרכב העולמי בפיתוח מעבר להנעה חלופית חשמלית לכלי רכב. לפי תחזיות רנו, עד שנת 2020 יתפוס הרכב החשמלי כ-10% מכלל השוק.

 

ניסאן החלה בשיווק הליף החשמלית, מכונית שזכתה בפרסים רבים בהם תואר מכונית השנה, רנו עתידה להתחיל בשיווק פלואנס חשמלית באמצע שנה זו, ותוסיף לכך שני דגמים נוספים.

 

חברת בטר פלייס של שי אגסי, מיזם הטענת הרכב החשמלי, הצהירה כי עוד השנה יחל שיווק מאסיבי בארץ של מכוניות חשמליות מסוג רנו פלואנס. 13 יחידות של הפלואנס נוסעות כבר על כבישי ישראל לצורך תקינה עתידית.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רנו פלואנס חשמלית, המכונית של פרויקט בטר פלייס
צילום: הלל פוסק
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים