שתף קטע נבחר
 

דקאר: שלשום ספרד, אתמול ב.מ.וו

סטפן פטרהנסל במכוניות ופאולו גונסלבס באופנועים, הפכו את הקטע החמישי בדקאר ליום שכולו ב.מ.וו. הצוות הישראלי נלחם בשיניים כדי להמשיך

סטפן פטרהנסל במכוניות, פאולו גונסלבס באופנועים. אחרי שברביעי הייתה זו ספרד שכיכבה בשתי קטגוריות המירוץ הבכירות, יום חמישי בדקאר שייך כולו לב.מ.וו. אחרי 423 ק"מ של קטע מיוחד ו-36 מנהלתיים, לא הצליחו מובילי הקטגוריה לנצח, והותירו את הבמה פנויה עבור אחד ממשתתפי הדקאר המצליחים בהיסטוריה (אם לא הצליח שבהם), סטפן פטרהאנסל עם הב.מ.וו ופאולו גונסלבס עם אופנוע השייך אף הוא למותג הגרמני.

 

פטרהנסל ניצח את הקטע באופן מרשים, כאשר הוא מקדים את נאסר אל-עטייה בטוארג. מוביל המירוץ, קרלוס סיינז, סיים למעלה משלוש דקות מאחור, ואפשר לפטרהאנסל לסגור את הפער ביניהם לפחות משתיים וחצי דקות - פער זניח לחלוטין במירוץ הסיבולת הקשה בעולם. אל-עטייה ממוקם שלישי בפער של שבע שניות נוספות.

 

מוביל קטגוריית האופנועים, מארק קומה עם הק.ט.מ, נפל באופן קשה יחסית כ-80 ק"מ לאחר תחילת הקטע. אוליבייה פאין, רוכב קבוצת ימאהה, שבר את מפרק היד בנפילה כואבת אחרת. מי שניצח לבסוף היה רוכב ב.מ.וו גונסלבס, שבאקט חברי ממנו עשויה המיתוס "דקאר", עצר לעזור לפאין - וכך עשה גם קומה. מנהלי המירוץ הפחיתו לכן מזמנו בסיום, בצעד שנועד - בין היתר - לעודד גם משתתפים אחרים לגלות רוח ספורטיבית וחברית במקרים דומים. קומה ודפרה סיימו את הקטע חמישי ושישי בהתאמה, ועדיין מובילים את המירוץ.

 

ומה על הצוות הישראלי? אביב קדשאי ויזהר ערמוני נלחמים כבר מספר ימים עם תקלות טכניות. הפעם הם נתקעו כמה עשרות קילומטרים לפני סוף הקטע המיוחד עקב בעיה במיסב הגלגל האחורי. משאית הסיוע לה המתינו לא הגיעה, ולכן החליטו לישון בשטח, "כשמסביב משתתפים רבים עם מכוניות, אופנועים ומשאיות" - כך מדווח אביב. בסופו של דבר הצליחו השניים להגיע למחנה לפני תום הזמן, ולכן זינקו ליום המירוץ הבא כשהם עדיין במירוץ.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
כך זה נראה עבור השניים ביום הראשון - עכשיו זה כבר הרבה יותר קשה
צילום: Maindru Photo
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים