שתף קטע נבחר

מנכ"ל מטרופולין: "הרכבת משביתה עצמה לדעת"

מפעילי התחבורה הציבורית זועמים על הכאוס שיצרה רכבת ישראל כתוצאה מעבודות התשתית שהחלו היום, במקביל להשבתת חצי מצי הקרונות ואיומי ההשבתה. הנוסעים כועסים ומאמינים כי אסון הוא רק שאלה של זמן. הרכבת: אנחנו עושים כמיטב יכולתנו

השבתת קווי הרכבת העמוסים מדי יום א' לדרום, יצרה עומס בלתי אפשרי על קווי האוטובוסים, ושחררה אמירות קשות מצד בכירי החברות השונות. אילן קרני, מנכ"ל חברת מטרופולין, אמר בפשטות כי רכבת ישראל נערכה באופן לקוי, ולא עמדה בהבטחותיה. "הרכבת הבטיחה להעמיד 50 אוטובוסים בכל נקודת קצה. אלא שהם לא עומדים בזמנים, ולא בכמות אותה הבטיחו", אמר ל-ynet. עוד הוסיף קרני ואמר: "למרות כמויות האוטובוסים שאנחנו מוסיפים, אנחנו לא יכולים לתת מענה לכל קהל נוסעי רכבת ישראל, אנו נמשיך ונעשה את המיטב, אך חורה לי שחברות האוטובוסים חוטפות את הריקושטים.

 

 

מילים קשות כנגד הרכבת נשמעו גם באגד, שהסבירו כי לא היה באפשרותם להוסיף קווים בשעות השיא של הבוקר. "הפגיעה בפעילות הרכבת שאנו חווים בימים אלו בשל פעילות לשדרוג המסילה, השבתת הקרונות הדניים ואפשרות לשיבושים בשל עיצומי העובדים, מעמיסה על מערך התחבורה הציבורית מדי יום כמות נכבדה מתוך כ-150 אלף נוסעי הרכבת, רובם בשעות העומס" אמרו באגד ל-ynet.

 

בקואופרטיב הגדול במדינה הודו הבוקר כי החברה מתקשה "עד מאוד לתת מענה לביקוש העצום הנוסף שנוצר, במיוחד בשעות השיא בין 6:00-9:00 ו-15:00-18:00; שעות בהן פועלת התחבורה הציבורית גם כך במלוא הקיבולת". לדברי החברה, בשעות בהן מתאפשר הדבר, פועלת אגד ככל שניתן להקצות אוטובוסים ומשאבים על-מנת לסייע לנוסעי הרכבת להגיע למחוז חפצם. מה שלא מנע מבכיריה להוסיף כי "טוב תעשה הנהלת הרכבת אם תספק ללקוחותיה שירות חלופי אופטימלי, באמצעות שכירת שירות אוטובוסים פרטיים".

 


כך זה נראה ביום א', כשאין רכבת ואין מספיק אוטובוסים (תצלום: ירון ברנר)

 

גם נוסעי שאר תחנות הרכבת סיפרו על עומסים: "מעולם המצב לא היה כה קשה, אסון הוא עניין של זמן" תיארה בשיחה עם ynet רוני בר און, תושבת מושב ניר צבי, הסמוך לצריפין, שעושה דרכה בכל יום בשלוש השנים האחרונות, מתחנת הרכבת לוד לתחנת ת"א השלום. "אני כבר רגילה לעומס, לצפיפות ולעובדה שאין לי כיסא לשבת עליו, ואם מתמזל מזלי אני מצליחה לשבת על הרצפה, אך הבוקר זה היה נורא ובלתי נסבל, הרבה יותר מהרגיל. אנשים עמדו אחד על השני, נפלו אחד על השני, פשוט נחנקו, התקשו לנשום, והסרחון היה נוראי". בין היתר ציינה בר און כי בשל העומס התארכה הנסיעה משמעותית.

 

"כשהבנתי שגם הרכבת הבאה תהייה עמוסה, שאלתי את הפקחים מתי תהייה הרכבת שאחריה. התשובה שלהם הייתה: 'אין לנו מושג. עובדי הרכבת עושים כל מה שבא להם'", הוסיפה בר און המיואשת. כשנשאלה מה דעתה על השיבושים הצפויים על ידי עובדי הרכבת, והאטת מהירות הנסיעה כחלק ממלחמתם בהנהלה, אמרה כי "אני ממש מעדיפה לחשוב שזה לא יקרה. לא רק הזמן שזה יגזול, זה יכול להוביל לסכנת נפשות ולאובדן חיים. אנשים יחנקו, שלא לחשוב על מה יקרה אם תפרוץ שריפה, זה יגבה קורבנות בנפש. אני קוראת לאנשי הרכבת לראות את התמונות ולהתעורר מהר, לפני האסון הבא".

 

מרכבת ישראל נמסר בתגובה כי "הרכבת חכרה עשרות אוטובוסים, על מנת לסייע בהסעת החיילים ביום א' בבוקר. חלוקת האוטובוסים והתפעול שלהם, אינו באחריות רכבת ישראל". ברכבת פירטו כי: חמישה אוטובוסים הוזמנו לטובת מטרופולין מבאר שבע לת"א רק עבור חיילים, 15 אוטובוסים יצאו רק עבור חיילים מתחנת ארלוזרוב בתל אביב לבאר שבע, ובאחריות משרד הביטחון. עוד 45 אוטובוסים עבור חיילים הועמדו בתחנה מרכזית ת"א, אף הם באחריות משרד הביטחון,. כך הרכבת.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אי רכבת, יש בלגאן
צילום: ירון ברנר
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים