שתף קטע נבחר
 

פשרה בין הרכבת לעובדים: השיבושים נדחו

בית הדין לעבודה בחיפה אישר את הצעת הפשרה שהוגשה על-ידי הנהלת הרכבת וועדי העובדים המאיימים בשיבושים. הרכבת תמשיך לפעול כרגיל גם בשבועות הקרובים, אם כי עדיין ללא מחצית מקרונותיה

אין עיצומים: פשרה בין הנהלת הרכבת לעובדיה. בתום דיון בבית הדין האזורי לעבודה בחיפה, בבקשת רכבת ישראל לצו מניעה נגד עובדי התחזוקה שאיימו לשבות, התקבלה הצעת פשרה שאושרה בידי בית המשפט: סכסוך העבודה יימשך, והצדדים יפתחו במשא ומתן. המשמעות היא כי העובדים ימנעו משביתה בחודשים הקרובים, והרכבת לא תיאלץ להתמודד גם עם האטות יזומות של מהירות הנסיעה. יש להזכיר כי גם ללא השיבושים היזומים, מתמודדת הרכבת עם אחת התקופות היותר קשות בשנים האחרונות, כאשר לצד השבתת קווים לצורך עבודות תשתית, מושבת כל צי הקרונועים בעקבות השריפה ביקום.

 

המשא ומתן עליו המליץ בית המשפט ואשר התקבל על-ידי הצדדים, כולל את המתווה הבא:

  • פברואר - עד סוף החודש יסתיים המו"מ בין הנהלת הרכבת לספקית הציוד הנייד (חברת בומברדיה, א.ר).
  • מרץ - במהלך החודש יתנהל מו"מ בין ועדי העובדים והנהלת הרכבת.
  • אפריל - אם לא יגיעו הצדדים להסכמות, רשאי כל אחד מהצדדים לפעול "על-פי הבנתו" בהתראה של 24 שעות. עד סוף החודש לא תחתום החברה הסכם ספקי ציוד נייד חיצוני.

 

משמעות החלטה זו של בית המשפט היא כי העובדים יוכלו לממש את זכות השביתה, אולם ההנהלה תהיה רשאית לפנות לבית המשפט להמשך הדיון בצו המניעה. במידה ותחול דחייה בשלב הראשון של המשא ומתן מול ספקי הציוד הנייד, יידחו גם יתר המועדים בהתאמה.

 

יו"ר ועד עובדי רכבת ישראל, גילה אדרעי, אמרה בסיום הדיון כי היא שבעת רצון מהדחייה "עד לניהול משא ומתן עם העובדים, ומיצוי כל ההיבטים הקשורים בנושא שהעלה הוועד כמו בטיחות, ובחינת מצב הפרטת תחזוקת הרכבות בעולם ותוצאותיו". במהלך הדיון אמרה אדרעי, כי לניסיון שנרכש על-ידי עובדי רכבת ישראל בתחזוקה, אין תחליף. עוד אמרה כי אין מקום להעברת האחריות לתחזוקה לידי עובדי חברות זרות, כמו בומברדיה.

 

יצחק (חקי) הראל, מנכ"ל הרכבת, אמר כי "צר לי כי שהיינו צריכים להגיע לבית המשפט כדי ליצור הידברות מול הועד ולעסוק באיומים, אשר פוגעים בראש ובראשונה בציבור. המתווה שהוצע על-ידי בית המשפט ראוי ומקובל. בכוונת הנהלת רכבת ישראל להמשיך ולפעול על-מנת להיערך להמשך הביקושים הגדלים לנסיעה ברכבת. ובין השאר להגדיל את צי הרכבות, להרחיב את ההיצע של מקומות הישיבה ולספק שירות בסטנדרטים בינלאומיים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מי יתחזק קרונות?
צילום: בן קלמר
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים