שתף קטע נבחר
 

טויוטה לנד-קרוזר - הדשבורד נסדק

אם לא די היה ליבואנית טויוטה לישראל בפרשת הריקול המפורסמת, בימים אלה היא נאלצת להתמודד עם תלונה חדשה - קבוצה של 24 בעלי לנד-קרוזר יוקרתי מתלוננים על איכות הקונסולה הקדמית

קבוצה של 24 בעלי טויוטה מדגם הפנאי לנד-קרוזר, כולם משנות הייצור 2003-2006, פנו לאחרונה בתלונה לחברת יוניון מוטורס, יבואנית המותג היפני לישראל. לטענתם, בכל המכוניות נוצרו סדקים בקונסולה הקדמית (דשבורד) של הרכב. "הלנד-קרוזר נחשב לאחד מדגמי הרכב היוקרתיים בקטגוריית רכבי הכביש-שטח, וידוע באמינותו ובאיכות המכללים מהם הוא מורכב", כותבים בעלי הרכב לחברה. "כולנו בחרנו בדגם זה, מתוך הכרה שאנו משקיעים ממיטב כספנו ברכב שישמש אותנו בנאמנות ובהנאה, לאורך כל הדרך. וכן מתוך ידיעה ברורה שיצרן הרכב הוא מהמובילים בתחומו בעולם, וליבואן המקומי רמת שירות גבוהה ומודעות לצרכיו ודרישותיו של הלקוח.

 

"לאכזבתנו הרבה, לכולנו נתגלתה תופעה של סדקים בציפוי שעל הדשבורד, סדקים המכערים את סביבת הנהג ומורידים מערכו של הרכב, סחירותו, ויוקרתו. לכולנו נגרמה עוגמת נפש רבה, שלא לדבר על נזק כספי עתידי, ביום בו נרצה למכור את הרכב", נאמר במכתב שנשלח להנהלת החברה. "מדובר בדגם בעל רמת גימור גבוהה, עשיר במערכות ומכלולים מהמתקדמים בעולם, ולכן התאכזבנו מאוד לגלות תופעת בלאי זו, שאינה מוכרת בכלי רכב נחותים ממנו במידה ניכרת, ישנים ממנו בשנים רבות וששוויים הכספי שליש מערכו, ואפילו פחות, הן בעת הרכישה והן בשוק הרכב המשומש".

 

חברי הקבוצה מציינים עוד כי שמרו על הרכב מכל משמר, הן מבחינה מכאנית והן מפני פגעי מזג אוויר, ולא השתמשו בכל חומר ניקוי או שימור שעלול היה לפגוע בציפוי. "ובכל זאת אנו עדים לתופעה המאפיינת כלי רכב רבים, מדגם זה, בשנתונים הנ"ל, בארץ ובחו"ל", הם כותבים. לטענתם, ידוע להם כי התופעה מופיעה בכלי רכב משנתם הרביעית ואילך. לפיכך,מתגלה התופעה כבר מחוץ לטווח אחריות היצרן. חרף זאת הם סבורים - ובצדק לדעתנו, אם אכן מדובר בפגם סידרתי - כי "אל לו ליבואן לנצל עובדה זו, ולאחוז בקרנות המזבח, גם אם חלקנו מהווים "יד שנייה" או שלישית. שכן מרביתנו מעוניינים להמשיך ולהימנות על לקוחות טויוטה לאורך שנים".

 

בפנייה לחברה הם מציינים כי ידוע להם שלקוחות בודדים אשר פנו לחברה בנוגע לתופעה זו, נאלצו לשלם סכומי כסף גבוהים על-מנת להחליף את החלק הפגום, למרות שלא מדובר בבלאי טבעי וסביר או כתוצאה משימוש לקוי. "טרחתם לציין בפני אותם לקוחות, כי הסדר כספי זה הינו "הצעה נדיבה" מבחינתכם. אנו, למרבית הצער, לא רואים זאת כך", נאמר בפניה לחברה.

 

"ברור לכל כי אם היה מדובר בתקלה בטיחותית, הייתם נדרשים לבצע "ריקול" לכל צי הרכב, ללא חיוב לקוח. אולם כאן מדובר בתקלה קוסמטית, אשר פרט למהות, אינה שונה בהיבט יצרן-לקוח. אנו פונים אליכם בבקשה למצוא פיתרון נאות, מתוך הכרה כי נפלנו קורבן לתכנון או ביצוע לקויים בחצרו של היצרן".

 

פנייתנו ליוניון מוטורס נענתה בזו הלשון: "בהמשך לפנייה שהתקבלה, בכוונתנו לפנות באופן אישי לכל אחד מאנשי הקבוצה המצוינים במכתב, ולקבוע עימו פגישה עם תומך שירות מחברתנו, במועד ובמקום הנוח ללקוח. בפגישה זו ייבדק הרכב בהתאם לקריטריונים המקובלים כגון: גילו, מספר הקילומטרים שצבר, אופן תחזוקתו וכדומה. במידה וימצא ליקוי או פגם, תוצע חבילת סיוע אישית לכל לקוח בהתאם לצרכיו".

 

נשמע מבטיח. בכל מקרה, אנו מבטיחים להמשיך ולעקוב אחר הפרשה, ומקווים שנוכל לדווח כי הבעיה אכן טופלה לשביעות רצון בעלי הרכב.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
טויוטה לנד קרוזר - סדקים בדשבורד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים