הפתעה בדקאר: נאסר אל-עטייה מוביל במירוץ
קרלוס סיינז, מוביל מירוץ הסיבולת המפרך מיומו הראשון, איבד בדיונות את ההובלה לבן קבוצתו הקטארי - נאסר אל-עטייה. מארק קומה ממשיך להוביל את קטגוריית הרוכבים, ואילו הישראלים נהנים מיום מוצלח במיוחד
מהפך, גרסת הדקאר. קרלוס סיינז, מטובי נהגי הראלי ומירוצי הסיבולת של כל הזמנים, אלוף הדקאר וה-WRC בעבר, מפגין אותות ראשונים של חולשה. הנהג הספרדי שהוביל את המירוץ עם הפולקסווגן טוארג מיום התחרות הראשון בקלות יחסית, איבד את ההובלה לבן קבוצתו, נאסר אל עטייה. מוביל קטגוריית האופנועים, מארק קומה עם הק.ט.מ, ממשיך להוביל את הרוכבים. והצוות הישראלי - אביב קדשאי ויזהר ערמוני נהנו מיום התחרות הטוב ביותר עד כה.
קרלוס סיינז נהג ללא דופי לאורך 500 ק"מ, מתוך 508 הק"מ של הקטע המיוחד השמיני במירוץ. אחריו, במהלך כל אותם מאות קילומטרים, דהר בן קבוצתו, נאסר אל-עטיה הקטארי שזינק ראשון, אך נעקף במהירות על-ידי הספרדי. אלא שטעות עלתה לסיינז בניצחון בקטע, וחשוב מכך, בהובלה במירוץ כולו. בחמשת הקילומטרים האחרונים של הקטע טעויות של הספרדי גרמו פעמיים לבעיות בדיונות האימתניות, אל עטיה לעומתו הסתדר ללא בעיות. האחרון ניצח לבסוף את הקטע, ועבר להוביל את דירוג הזמנים הכולל בו הוא מוביל כעת ביותר מחמש דקות. המתחרה היחיד לשני הטוארגים עד כה, סטפן פטרהאנסל מב.מ.וו, סבל מיום גרוע נוסף, ומרוחק כעת כשעה וחצי אחרי המובילים, כשהוא במקום הרביעי בלבד.
בקטגוריית האופנועים החליט סיריל דפרה, מנצח דקאר 2010, להתלונן על רוכבים הדולקים אחריו. "במירוצי אופניים רוכבים נדבקים לגלגל האחורי שלך. מסתבר שאותו הדבר קורה גם במירוצי ראלי-רייד". הערה מוזרה בהתחשב בעובדה שהנושא מוכר לכל רוכב או נהג צמרת בכל אחד ממירוצי הדקאר שנערכו בעבר. הטענות של דפרה הופנו בעיקר כלפי מארק קומה ומנצח הקטע אתמול, "צ'לקו" לופז. השניים עקבו אחרי הנהג הצרפתי, נהנו מיכולת הניווט המופלאה שלו, ולא נאלצו להשקיע בכך כל מאמץ. קומה סיים את הקטע ראשון ביתרון של כשתי דקות על-פני דפרה, ומוביל כעת את המירוץ ביותר מתשע דקות.
קשה בדיונות של צ'ילה (צילום: רויטרס)
יזהר ערמוני ואביב קדשאי יכולים סוף סוף לחייך. את הקטע השמיני סיימו במקום ה-25, הטוב ביותר שלהם עד כה. בדירוג הכללי זינקו השניים למקום ה-34 המכובד. להזכירכם, השניים כבר מצאו עצמם על סף הדחה, כאשר לא הצליחו לסיים את הקטע לפני יום המנוחה. כדי להכניס את התוצאה והקשיים לפרופורציות, במקום ה-25 אליו הגיעו השניים בקטע המיוחד השמיני, היה עם איחור של כארבע וחצי שעות לאחר אל עטיה. עשרות מתחרים נאלצו לנהוג הרבה מעבר לכך.