שתף קטע נבחר
 

פורשה 918 RSR - היברידית עם 767 כ"ס

יצרנית מכוניות הספורט פורשה חושפת בתערוכת דטרויט את גרסת המירוץ ל-918 היברידית, עם המון כוח. בינתיים היא משמשת כ"מעבדת מירוצים ניסיונית", בעתיד הלא רחוק תשתתף במירוצים

היברידית, אבל ממש חזקה. אחרי מספר שבועות של שמועות והשערות, נחשף סוף סוף הסוד השמור של פורשה לקראת תערוכת דטרויט. הדגם הכל-חדש הוא למעשה גרסת מירוץ ל-918 ספיידר ההיברידית, אותה הציגה היצרנית זה מכבר. ה-RSR החדשה עושה לטענת פורשה שימוש בטכנולוגיה שפותחה עבור מכונית המירוץ ההיברידית הנוכחית, ה-911 GT3R. בינתיים לא נמסר באילו סבבי מירוץ עומדת ה-RSR להשתתף, אבל החשוד המרכזי יהיה ללא ספק אירוע 24 השעות של לה מאן - מירוץ הסיבולת המפורסם בעולם.

 

 


 

בליבה של ה-RSR פועם מנוע ה-RS ספיידר, מכונית מירוצי הסיבולת של החברה - V8 בנפח 3.4 ליטרים, המשחרר הספק מרבי של 563 כ"ס ב-10,300 סל"ד. תיבת הילוכים רובוטית מעבירה את הכוח לגלגלים האחוריים. שני מנועים חשמליים, כל אחד עם הספק של כ-100 כ"ס, יניעו את שני הגלגלים הקדמיים בנפרד. בפורשה טוענים כי ההספק המרבי המשולב יעמוד אם כך על 767 כ"ס, כ-50 כ"ס יותר מה-918 ספיידר, המשתמשת במנוע בעירה פנימית עם 500 כ"ס, ושלושה מנועים חשמליים בהספק כולל של 218 כ"ס. אחד מהם אגב, מסייע בהנעת הגלגלים האחוריים.

 


מנוע חשמלי שמסתובב לידך במהירות של 36,000 סיבובים לדקה  

 

ה-RSR אינה משתמשת בסוללה רגילה, אלא בסוג של "גלגל תנופה אוגר אנרגיה", מעין מנוע חשמלי המסתובב במהירות של 36 אלף סל"ד, ומשמר כך את האנרגיה הסיבובית. בעת בלימה מעבירים שני המנועים הקדמיים אנרגיה לגלגל התנופה, ובה ניתן להשתמש בעת הצורך. כאשר המערכת טעונה במלואה, יכול הנהג לקבל את תוספת הכוח לזמן של כשמונה שניות. המערכת אגב, ממוקמת לצד הנהג.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים