ורטרק קונספט - רכב הפנאי הבא של פורד
פורד מציגה בתערוכת דטרויט את הוורטרק קונספט, רכב פנאי שיחליף בעוד שנים אחדות את הקוגה האירופי והאדג' האמריקני. מתי בדיוק - אף אחד לא מעוניין לגלות בינתיים
מחליף אחד, לשני רכבי פנאי - פורד ורטרק-קונספט. יצרנית הרכב האמריקנית פורד, מציגה בתערוכת דטרויט דגם פנאי חדש בשם ורטרק - עדיין בגרסת תצוגה בלבד. בניגוד למקובל במותג האירופי-אמריקני ובהתאם לעידן הנוכחי בו נדרשת עלות מינימלית, הפעם לא מדובר בדגם המיועד לשוק יעד אחד בלבד, אלא לכל העולם. לכן מיועד הוורטרק להחליף הן את הקוגה האירופי שלא נמכר בארץ, והן את האדג' האמריקני הגדול, שכן משווק כאן. עם זאת, לא נמסר מתי הוא צפוי להגיע אל פס הייצור.
- הכנסו לעמוד הפייסבוק של ynet
פורד ורטרק נחשף בדטרויט, יגיע גם לאירופה (צילום: AFP)
בפורד מסבירים כי הדגם החדש, עדיין בגרסת תצוגה כאמור, בא לענות על צרכי לקוחות בכל העולם, הכוללים עיצוב דינאמי, צריכת דלק נמוכה וטכנולוגיה באריזה הנכונה. סגן נשיא השיווק העולמי בפורד, הסביר כי לקוחות בכל העולם מחפשים את אותם מאפיינים של רכב פנאי, "המהווה טרנד עולמי". עוד אמר כי הדגם החדש מתהדר לא רק בשימושיות יוצאת דופן עם נפח תא מטען גדול במיוחד (828 עד 1,879 ליטר), אלא גם באיכות ייצור גבוהה, שלעיתים "אובדת ברכבי פנאי קומפקטיים".
בינתיים לא מנדבים בפורד יותר מדי פרטים טכנייים על הוורטרק, אך כן טורחים לציין כי מנוע ה-1.6 ליטרים בנזין מסדרת ה-EcoBoost החסכונית, כמו-גם ה-2.0 ליטר דיזל Duratorq TDCi, עשויים למצוא את דרכם לחרטום דגם הייצור. למנוע זה תשודך בכל מקרה תיבת שישה הילוכים אוטומטית חסכונית, בדומה לכל דגמי החברה עד שנת 2013. זאת כחלק ממחוייבות פורד להורדת צריכת הדלק בכל מכוניותיה.
אגב, אם תהיתם מדוע לא מציעה פורד מיד גם גרסה היברידית, או לפחות רומזת על צירופה המאוחר לסוללת הגרסאות של הוורטרק, בוחרים בקונצרן להסביר זאת באופן פשוט - רוכשי רכב פנאי רבים משתמשים בכלי הרכב כ"אמצעי בריחה בסופי שבוע". לכן, חשוב יותר לשמור על צריכת דלק נמוכה בנסיעה בין עירונית, תוואי בו יש למנועי בעירה פנימית חסכוניים יתרון על-פני יחידות הנעה היברדיות, המצטייניות בעיקר בעיר.
אין ספק שמחלקת המחקר של פורד לא בדקה את פרופיל השימוש של רכבי פנאי גדולים בישראל. אילו הייתה עושה כך, סביר להניח שגרסה היברידית הייתה עולה לסדר עדיפות עליון.