בר בפראג: הלקוחות קובעים את מחיר המשקאות
ספק אם זה היה עובד בישראל, אבל בעליו של בר כושל בפראג מצא דרך חדשנית למשוך לקוחות. אנדרי לבובסקי הוריד את הספרות מהתפריט והוא נותן ללקוחות להחליט כמה הם משלמים. רובם, הוא אומר, משלמים את המחיר המקובל
בעליו של בר בפראג מצא שיטה חריגה למשוך לקוחות. חריגה - אך מסתבר שמוצלחת. בבר של אונדרי לבובסקי הלקוחות קובעים את מחיר המשקאות.
"לא היו לי לקוחות ולא מצאתי דרכים למשוך כאלה ואז עליתי על הרעיון הזה, היום המקום מלא רוב הזמן", סיפר לבובסקי בן ה-42. כיום, הלקוחות בבר "ביג לבובסקי" יכולים לקבוע בעצמם כמה ישלמו על משקאות, אוכל או על המזכרות שמוצעות למכירה במקום, שכוללות פוסטרים, ספרים, צעצועים וערכות שח.
לבובסקי החל ביוזמה החדשנית שלו בחודש אוגוסט האחרון. חמישה חודשים לאחר מכן, לקוחות סקרניים ממלאים את העסק שלו, שבנסיבות אחרות היה עלול לפשוט רגל ולהיסגר. לדברי לבובסקי, הלקוחות עושים מאמץ ניכר להגיע למחיר הנכון עבור הסחורה, חלקם מציעים יותר וחלקם פחות אך רובם מגיעים למחיר הראוי ולא אוכלים ושותים בחינם.
"אני מגיע הנה פעם בשבוע, זה נהדר, מדהים", אומר אנקט, סטודנט אמריקני שחי בפראג. "אתה מרגיש מחויב לשלם את המחיר הרגיל, כ-20 קורונות (כ-80 סנט אירופאי) לבירה, רק בגלל שהמקום כל כך מגניב".
"ביג לבובסקי" הוא בר בן שתי קומות. בקומה הראשונה ניצב דלפק קטן וממנה עולות מדרגות לולייניות לקומת ישיבה שבה ממוקמים שני חדרים, האחד צבוע באדום והשני בירוק. המקום, שפתוח בערבי השבוע בלבד, משקף את התשוקה של בעליו לסרט של האחים כהן, שנושא את אותו שם.
אונדריי אפילו שינה את שם משפחתו ללבובסקי, על שם גיבור הסרט, למרות שהנסיבות לכך לא היו שיווקיות כלל וכלל. "חיפשתי שם משפחה חדש לאחר שהכרתי בחורה ששמה הפרטי היה זהה לזה של אשתי לשעבר", הוא מסביר בחיוך.
בהשראת הסרט, בוחרים לקוחות רבים לשתות שם את הקוקטייל "רוסי לבן", שאותו לוגם השחקן ג'ף ברידג'ס (שמגלם את לבובסקי בסרט של האחים כהן) לאורך הסרט. הקוקטייל - שמבוסס על וודקה, ליקר קפה וקלואה - נמכר גם הוא, כמובן, ללא מחיר נקוב.