צפוף לכם בתחבורה הציבורית? קנו משהו לשתות
כבר יותר משנתיים שחברת האוטובוסים דן בוחנת הצבת מכונות משקה גדולות בקווים עירוניים. לאחרונה התרחבה הבחינה משלוש מכונות שהחליפו אוטובוסים וקווים, ל-28 מכוניות קבועות. דן: אנחנו משפרים כך את חוויית הנסיעה. נוסעי האוטובוס היו מעדיפים לראות שיפור דווקא בתחומים אחרים
מה חשוב לכם יותר באוטובוס, מקום עמידה או פחית משקה בהישג יד? בחברת האוטובוסים דן יודעים את התשובה. ניסוי שערכה החברה במהלך שנתיים, ובמסגרתו "נדדו" שלוש מכונות משקה קר בין קווי אוטובוס שונים אותם מפעילה החברה, זכו - כך טוענים בדן - לתגובות חיוביות. מספיק כדי להחליט על הרחבת השימוש במכונות המשקה ללא פחות מ-28 אוטובוסים עירוניים. "מכונות המשקה משדרגות את חווית הנסיעה באוטובוס", כך הבהיר דובר דן ל-ynet. אלא שמסתבר כי לא כל הנוסעים חווים זאת כשדרוג.
- הכנסו לדף הפייסבוק של ynet
"לא תופס מקום של נוסעים" - דן מאמינה שעם פחית משקה יהיה פחות צפוף (תצלום: לירון מילשטיין)
"אני נוסעת בקו 42 בכל בוקר, לעבודה ובחזרה. לא ברור לי על איזה נתונים מסתמכים בדן כשהם מחליטים לצמצם את מקום העמידה עם מכונות משקה, ולצמצם עוד יותר את מקום המחיה הקטן בלאו הכי של הנוסעים. גם כאשר אני עולה על אוטובוס ארוך, אחרי 07:30 או מאוחר מ-17:00 נדיר למצוא מקום ישיבה. אני, ועוד רבים שכמותי, נאלצים לעמוד, לעיתים בדוחק רב", כך מספרת ל-ynet לירון.
"באחד הבקרים האחרונים גיליתי לתדהמתי שבקו הצפוף הזה, החליטו להפקיע לא פחות מארבעה מושבים לטובת מכונת המשקה. האם זו באמת התוספת הכי נדרשת לשיפור השירות, במקום למשל להגיע בזמן, או להגדיל את התדירות? כמשתמשת קבועה בתחבורה הציבורית, נדירים המקרים בהם עוברת עלי נסיעה בנעימים. נראה לי שמישהו בדן התבלבל בסדרי העדיפויות, אולי כי כך חושבים שם להרוויח יותר כסף".
נוסע נוסף באחד הקווים בהם הוצבה מכונת משקאות, אמר כי מפתיע שהחברה החליטה על הצבתן. "מדובר בקופסאות מתכת כבדות שלא רק מוסיפות משקל ומעלות את צריכת הדלק באוטובוס, אלא גם צריכות לעבוד על-ידי מנוע שאף הוא צורך אנרגיה. איך זה מסתדר עם איכות הסביבה ועם הרצון לשפר את השירות?" הוא שואל.
בחברת דן טוענים כי העובדות שונות. "מכונות המשקה צמודות לדלת האחורית, ואינן תופסות מקום של מושבי נוסעים", אומר איתן פיקסמן, דובר החברה. "בנוסף חשוב להזכיר כי יש בידינו את כל האישורים הנדרשים להצבת המכונות ממשרד התחבורה". פיקסמן הוסיף ואמר כי "בעידן הנוכחי בו יש רצון להעביר כמה שיותר נוסעים מהתחבורה הפרטית לציבורית, חשוב לשדרג את חווית הנסיעה. את זה עושות מכונות המשקאות"
בתשובה לשאלה כמה משלמת חברת המשקאות עבור הזכות להציב את המכונות באוטובוסים, אמרו בדן כי הם אינם מוסרים מידע שכזה. ניסיונות להשיג את אנשי בחברת המשקאות לצורך תגובה, לא צלחו.