לא לחובשי פאות - מרצדס חושפת SLK חדשה
הדור השלישי למכונית הרודסטר הפופולרית של מרצדס, נחשף היום. בתפריט - מנועים נקיים מבעבר ומערכת עצור וסע לטובת הארנק והסביבה, וחרטום חדש היישר מה-SLS
קולקציית האביב של מרצדס - SLK חדשה. יצרנית מכוניות היוקרה הגרמנית מרצדס, חושפת היום (ה') תמונות רשמיות ראשונות של מתיחת פנים לרודסטר הקטנה, ה-SLK. הדור השלישי יציג מספר שינויים חיצוניים מתבקשים, כולל מנועים חדשים וחסכוניים, ומערכת עצור וסע כסטנדרט. לטענת היצרנית, שינויים אלה יאפשרו חסכון של כ-25% בצריכת הדלק. בגרמניה ניתן יהיה להזמין את המכונית החדשה כבר בעוד מספר ימים. חברת כלמוביל, יבואנית המותג לישראל, אומרת כי המכונית תגיע ארצה לקראת חודש מאי הקרוב.
אין ספק כי השינוי החיצוני הבולט ביותר מתבטא בסבכה קדמית אגרסיבית יותר מקודמתה, ה"מיישרת קו" עם מראה חרטום שקבעה ה-SLS האקזוטית. מכסה המנוע ויחידות התאורה הקדמיות, שונו בהתאם בכדי ליצור קו עיצובי אחיד. במרצדס מסבירים כי למרות ששטח הפנים גדול כעת מבעבר, מקדם הגרר ירד במעט ל-0.30. תא הנוסעים של המכונית זכה אף הוא במספר שדרוגים, בראשם גלגל הגה חדש וקונסולה מרכזית מצופה באלומיניום גם בדגמים הבסיסים. נוסעי SLK יוכלו כעת ליהנות משמיים פתוחים גם שהגג סגור, באמצעות גג עשוי זכוכית (Magic Sky Control) שיכול להפוך מכהה לשקוף בלחיצת כפתור.
ה-SLK תוצע בשלב ראשון בשלוש גרסאות עם שני מנועי בנזין: ה-200 וה-250 מתבססים על מנוע ה-1.8 ליטרים של החברה, ומוציאים בהתאמה 184 ו-204 כ"ס. SLK 200 יחד עם תיבת שבעת ההילוכים האוטומטית של החברה, תהייה המכונית החסכונית בהיצע עם צריכת דלק של 16 ק"מ לליטר, ופליטה בת 142 גרם CO2 לק"מ. מה שלא יפריע לה להציג נתון מרשים של 7 שניות בלבד מעמידה ל-100 קמ"ש, ומהירות מרבית של 237 קמ"ש. ה-350 מבוססת על מנוע ה-V6 בנפח 3.5 ליטר ו-306 כ"ס. יחד עם צריכת דלק של 14 ק"מ לליטר בממוצע, היא מסוגלת להאיץ תוך 5.6 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש.