קרב הקופונים: אתר באליגם דורש פיצוי מגרופון
גולשים שחיפשו את האתר הישראלי בגוגל מצאו קישור עם שם האתר בכותרת שהפנתה אל האתר המתחרה. גרופון ישראל בתגובה: פעלנו לשינוי המצב
אתר באליגם הישראלי דורש מגרופון האמריקנית פיצוי, לאחר שזו השתמשה בשם "באליגם" במודעות פרסום בגוגל – כך נודע ל-"ממון".
- הצטרפו לעמוד הפייסבוק של ynet
גרופון הודיעה ביום שלישי על רכישת גרופר, כצעד ראשון בכניסתה לשוק הישראלי. עוד לפני הרכישה פרסמה החברה את פעילותה במנוע החיפוש גוגל, בעברית: גולשים שחיפשו את "באליגם" מצאו קישורים שהציגו את שם האתר בכותרת – אך הפנו לאתר של גרופון. שם הוצע להם להירשם לקבלת הטבות מגרופון, ונמסר כי החברה תתחיל לפעול בקרוב בישראל.
לטענת באליגם, המיוצגת על ידי משרד עו"ד לוטי ושות,' הפעולות האלו של גרופון גורמות לה נזק רב. "גולשים רבים ששמעו על האתר... מגיעים בטעות לאתר גרופון, נרשמים אליו, ולא נחשפים לאתר אליו התכוונו להגיע מלכתחילה," נטען.
באתר באליגם דורשים כי גרופון תחדל מפרסום בכותרת "באליגם", תתחייב להימנע מהפרת זכויותיה הקנייניות של באליגם, ותעביר הצעה לפיצוי בגין הפרת זכויותיה.
"נילחם ברמאות"
טל לב, מנכ"ל באליגם, מסרה: "בחודשים האחרונים השקענו מאמצים ומשאבים רבים בבניית המותג 'באליגם', שכללו העלאת הצעות אטרקטיביות וייחודיות, שיפור בחוויית המשתמש וממשק האתר, השקת אפליקציה ראשונה מסוגה לאייפון, התרחבות גיאוגרפית לכל רחבי הארץ ועוד."בזכות זאת, אנחנו עומדים היום על מעל 120 אלף משתמשים. אף שאנחנו רואים בתחרות דבר מבורך המיטיב עם הצרכנים ואיתנו, לא נקבל פגיעה בסימן המסחרי ובמותג שלנו. נילחם ברמאות, הונאת לקוחות ותחרות לא הוגנת, דוגמת הפעילות הנוכחית של גרופון בקישורים הממומנים של גוגל."
מגרופון ישראל נמסר בתגובה כי "הדברים לא נעשו מטעם גרופון ישראל ולא בידיעתה. אנו מודים על כך שהסבתם את תשומת לבנו. לכשהתקבלה פנייתכם ערכנו את הבירורים הנדרשים, ופעלנו באופן מיידי לשינוי המצב".
הכתבה פורסמה במוסף "ממון" של "ידיעות אחרונות"