קיה מתחילה בשיווק הסול
יבואנית קיה בישראל משיקה באופן רשמי את הסול, מיקרווואן בעל עיצוב מקורי ותג-מחיר של 117,500 שקל. כמה מתכננים בקיה למכור? כ-600 יחידות בשנה
הנשמה של קיה כבר כאן. חברת טלקאר, יבואנית דגמי קיה בישראל, השיקה היום (ב') את הסול באופן רשמי. המיקרו-וואן בעל זוויות המרכב הישרות יציג ללא ספק מראה ייחודי על הכביש המקומי, בדומה אגב לדגם אחר מבית אותו יבואן - דייהטסו מטריה - שכבר אינו משווק בישראל. בקיה מאמינים כי למרות שמדובר בשוק רכב שמרני יחסית, הלקוח הפוטנציאלי בהחלט מוכן לסטות מהמקובל. כמה כאלה יהיו בשנה? להערכת ירון לנדא, מנהל מותג קיה, כ-600 יחידות של הסול ימכרו בשנה הקרובה, מרביתן לשוק הפרטי. בהקשר זה כדאי לציין כי הסול כבר משווקת בישראל זמן מה כמונית.
תתחרה גם במשפחתיות וגם בדגמי פנאי שונים. קיה סול
הסול תשווק בישראל בשתי גרסאות מנוע - דיזל ובנזין - וברמת אבזור אחת בהתאם. מנוע הבנזין, אשר מגיע מהפורטה והסיד המוכרות, יציע 126 כ"ס מנפח של 1.6 ליטרים, וישודך לתיבת ארבעה הילוכים אוטומטית. מנוע הדיזל, אף הוא בנפח של 1.6 ליטרים (128 כ"ס) ובשילוב תיבת ארבעה הילוכים אוטומטית, יופנה בעיקר לשוק המוסדי, כך קיה.
אורכה של הסול 410 ס"מ, רוחבה 178 ס"מ וגובה 166 ס"מ, ואילו גודלו של תא המטען עומד על 222 ליטר במצב רגיל, או 700 ליטר כאשר המושבים האחוריים מקופלים. רמת האבזור של גרסת הבנזין תציע שש כריות אוויר ומערכות בטיחות הנדרשות בחוק - ABS, ESP וכו'. גרסת הדיזל תציע רמת אבזור נמוכה יותר, אך תג-מחיר גבוה דווקא ב-10,000 שקל מהבנזין, שמתומחר ב-117,500 שקל.