תשיגו לכן מראה
הירוק של אנג'לינה ג'ולי, הגב של אן האת'ווי, התחרה של כריסטינה אגילרה, הפוני של סנדרה בולוק. המעצב(נ)ת התקשתה לעכל את כל אסונות הטבע שאיכלסו את השטיח האדום בטקס גלובוס הזהב. מזל שיש את סקרלט ג'והנסון
המעצב(נ)ת בעד אינטואיציה אישית, בעיקר נשית. שנים רבות סירבה להקשיב לקולות שבקעו ממעמקי בטנה מתוך מחשבה שמדובר בקרקורי רעב, אבל בשלב מסוים, אחרי שניקתה את האוזניים, הבינה שמדובר במשהו שיש לו משמעות. לכן, כשחשה בימים האחרונים תחושה של "משהו לא טוב עומד לקרות", ישבה בציפייה מורטת עצבים והמתינה לבאות. ואז הגיעה ההזמנה לטקס גלובוס הזהב. בימים כתיקונם המעצב(נ)ת שמחה לגלות מי החליטה לשחזר מפית של סבתה ומי העדיפה את המגפיים של הדוד, אבל בדרך כלל הדברים מתאזנים עם החלטות סבירות יותר שנותנות לה אוויר לנשימה. אך הפעם, בעיקר בשל האינטואיציה החזקה, חשה שלא בטוב, לכן שתתה משהו נגד הצרבת העומדת להגיע ויצאה בגבורה אל השטיח האדום.
ילדים הם אמנם לא הקאפ אוף טי של המעצב(נ)ת, אבל היא מעריכה ומוקירה כל מי שחושבת שכדאי לעשות זאת ולכן היא שמחה בשמחתה של נטלי פורטמן, שלאחרונה מככבת במדורי הרכילות כאילו היא השחקנית היחידה בעולם. מבחינת הביגוד, בשנים האחרונות פורטמן עושה את הבחירות הנכונות, אבל הקלישאה הידועה שמשהו (לא כל כך טוב) קורה לאישה כשהיא בהריון, בהחלט נכונה במקרה הזה – מצד אחד, פורטמן נראית כאילו היא נורא מאושרת לגדל בטן. מצד שני, היא מסתירה אותה עם כמויות בד שלא היו מביישות מתפרה נידחת.
אם את כבר מבליטה את הבטן, לפחות תבחרי בצבע שיאיר אותך. פורטמן
המעצב(נ)ת לא מתיימרת לדעת עד כמה קל או קשה לפורטמן, אבל לפי הלבוש שהיא בוחרת נראה שהיא לפחות בחודש שמיני. השמלות חסרות כל מעוף, וכל תפקידן הוא רק להבליט יותר את הבטן וליצור תחושה שאוטוטו הגברת מתפקעת, וזאת יחד עם נעליים שעושות רושם שהן חלק מקמפיין למחלקה האורתופדית. בשמלת הוורוד, מבית ויקטור & רולף, שנראית כמו בדיקת דם שלא הצליחה, אפשר היה לוותר על הפרח האדום ואולי, מתחת לחזה, להוסיף איזה אלמנט בצבע כהה יותר, העיקר לא ללחוץ על הבטן. השמלה השנייה, אנמית משהו אבל מוצלחת יותר, רק חבל שהצבע חיוור מדי. הנעליים, אגב, צריכות להישאר במקום האמיתי שלהן – בבית.
ג'ניפר לופז כנראה העיפה מבט אחד בפורטמן, הרגישה געגועים עזים לתקופת ההריון והתינוקות, ולכן החליטה להתלבש כאילו היא ילדה בת ארבע, ומעידה על כך תסרוקת "הולכים לבית הכנסת בשבת ואמא עשתה לי תסרוקת עם סיכה". השמלה המגוחכת לכל הדעות נראית כמו התפוצצות על-קולית של כמה תרנגולות שהיו בדרכן למשימה סודית. אפילו רקדניות הגו-גו באוף-אוף-אוף-אוף ברודווי צחקו כשצפו במחזה. נראה שלופז לא מסוגלת לעשות משהו בצורה לא קיצונית. אין ספק שהרגליים היפות נחשפות במלוא שיזופן, אבל זה לא מספיק כדי להתמודד עם תפרחת הטישו המתנפנפת לה מכל פיסת בד אפשרית.
אמא, אל תמתחי את השיער יותר מדי, זה כואב. לופז ילדותית
כשפגשה המעצב(נ)ת בסנדרה בולוק, היה נדמה לה לרגע שהיא בפגישה מחודשת עם הפודל שהיה לה בילדותה. בולוק, בשמלה של ג'ני פקהאם, שגזרתה מחמיאה לה, החליטה להעניש את עצמה ואת הסביבה – הפוני הארוך (מדי) מאפשר לה לעצום עיניים ולהתעלם מכל מה שקורה סביב (בתקווה שלא לראות פרצופים בוגדניים), בעוד שהאור המשתקף בנצנוצי השמלה מסייע לה ללכת ישר בלי להיתקע באנשים. המטפחות שצורפו לה ככתפיות נראות כמו משהו שנשאר תלוי אחרי שנתקלה בכמה מסמרים תועים בדרך. זו לא הפעם הראשונה שבולוק בוחרת לבוש שהוא יותר מדי. גם הפאייטים בכמות מוגזמת, בעיקר בחלק העליון של השמלה, נראים כמו עבודת פרך שהוטלה כעונש על האקס ג'סי ג'יימס שישב שעות בחדר חשוך ותפר אותן, ועשה ג'יפה של עבודה יש לומר.
תיזהרי מהחתולים שבדרך. בולוק במראה הפודל
אחרי שלקחה אוויר, הבינה המעצב(נ)ת שהנורא מכל עוד לפניה. ג'וליאן מור, שהמעצב(נ)ת באמת מחבבת ותמיד מציינת זאת בכל מקום אפשרי, שוב עשתה לה דווקא ובחרה בשמלת מרמלדה בוורוד בוער ומחריד שכל כך לא מתאים לג'ינג'יות. המעצב(נ)ת מחבבת הן ורוד והן את מור, אבל השמלה הזו נראית כמו בלון נפוח שיצא לו כל האוויר, הושאר בארון מתחת לכל הבגדים שגם ככה לא לובשים, והוצא לרגל הגלובוס רק כדי לעשות רע לכולם. המעצב(נ)ת היתה מוכנה לוותר על המילים אם מור היתה מוותרת על השרוול שנראה כאילו הוסר משמלת הנשף של שלגיה ומעוות לחלוטין את פלג גופה העליון. שמלת סטרפלס באותו צבע ועם אותם קימוטים חסרי פשר היו עוברים את המבחן. המעצב(נ)ת מבקשת, בצער רב, מהמארגנים שבפעם הבאה ישקלו אם לשלוח לגברת מור הזמנה.
לאאאא, למה עוד פעם ג'וליאן, למה?
כריסטינה אגילרה מאד עסוקה בזמן האחרון ואין לה זמן לקרוא, אחרת אין הסבר לכך שהיא החליטה ללבוש בדיוק את מה שהמעצב(נ)ת ביקשה ממנה לא ללבוש. שמלת ה"כאילו באתי בעירום", של זוהיר מוראד במקרה הזה, צריכה להיעלם לעולמי עד, וזה ששר נהנית ללבוש אותה בכל מקום (ובלי ריפוד תחתון שיסתיר), לא מעניק לך הכשר, גברת אגילרה, ללבוש אותה. ומילא אם דוגמת התחרה היתה מחמיאה, אבל היא פשוט מביכה ומושכת את העיניים לכל המקומות שאולי עדיף שלא יביטו בהם. אגב, כדי להשלים את התופת, אגילרה בחרה בתסרוקת שרק מנפחת את פניה עוד יותר. אם היתה מרימה את השיער (ובפעם הבאה שאת בוחרת צבע מתוך הרשימה, קחי לתשומת לבך שהשוליים של פלקט הצבעים זה לא חלק מהטבלה, זה פשוט הלבן של הדף), היתה נוצרת אשליה של פנים ארוכות יותר ואף אחד לא היה שואל אותך באיזה חודש את.
אז באיזה חודש את, אגילרה?
יש נשים שדווקא כשהן לבד - או לפחות זה מה שמספרים עליהן - מרגישות רומנטיות, והלבוש בהתאם. סקרלט ג'והנסון, שלאחרונה שיחררה את הגבר הכי סקסי מהרצועה שאליה היה מחובר, החליטה ללכת על פחות סקסי עם שמלה מבית אלי סאב, שנופלת ברכות ומנקה מאחוריה את הרצפה. המעצב(נ)ת מחבבת מאוד שמלות רכות שמאפשרות מרחב תנועה כשהציצי לא תקוע לך בפרצוף. חבל שהשיער נראה כמו תוצרת של פן וריצה בגשם לאחר מכן, ובהחלט אפשר היה לוותר על תוספת השיפון בשרוולים. אבל כרגע, ג'והנסון היא חביבת הערב של המעצב(נ)ת וגם זה בקושי רב. רק שתבינו כמה קשה המצב.
ברומנטיקה שלה. ג'והנסון במראה של המאה ה-17
אומרים שסקס משחרר עכבות, ונראה שסרטה האחרון של אן האת'ווי, שבו היא מחככת ירכיים עם ג'ייק ג'ילנהול החתיך, עשו לה טוב וגם גרמו לה לשכוח את הטעם הטוב שהצליחה לפתח לעצמה בשנים האחרונות. אין הסבר אחר לשמלת הקשקשים של ארמאני אליה נדחסה במלוא הדרה, למעט טירוף זמני. הצבע לא מחמיא לה, הכתפיים באובר-סייז נראות כמו חלק משריון, והצחוק הפרוע? זה בטח משום שטיפת גשם טפטפה לה על הגב החשוף ונזלה היישר למקום שהשמש כמעט ולא רואה. היו אלו קייט הדסון בזמנו, וגם קים בייסינגר שהכירו למעצב(נ)ת את שמלות הגב החשוף – אין ספק שלהאת'ווי יש את הגוף המתאים, אבל זה לא מספיק. אז יאללה, תפסיקי לצחוק ולכי תעמדי בפינה, עדיף עם הגב אלינו.
מי שמביט בי מאחור, מעדיף להמשיך להסתכל. האת'ווי משוחררת
ההפתעה הגדולה של הערב היתה שאנג'לינה ג'ולי ויתרה על השחור-לבן ובחרה משהו צבעוני. ההפתעה העוד יותר גדולה היתה שהיא בחרה בגוון ירוק מחליא שמשווה לה מראה של חולה. השמלה, מבית ורסאצ'ה, מאוד לא מחמיאה לאנג'י היקרה ומבליטה עור ועצמות, כריות כתפיים שלא עושות את העבודה כמו שצריך וחגורה שגורמת למעצב(נ)ת להיזכר במותניים הצרות של בובת הברבי שהיתה לה בצעירותה. יכול להיות שהשמלה נלבשה הפוך, זו אפשרות סבירה לאור הגב החשוף, וגם אם לא, לפעמים עדיף הפוך. לגבי השיער, היא כבר סיפרה שהיא לא מתה על חפיפה, אז שיבושם לה ושתמשיך הלאה.
אקססורי באזור אסטרטגי. למרות השעמום, בראנג'לינה מוכיחים שיש אהבה
שתי החברות הבאות החליטו להתלבש בצורה די דומה, מה שבא לידי ביטוי בכאב ראש משני צידי הרקות. אווה לונגוריה וקתרין זיטה ג'ונס ידועות באהבתן לשמלות מוגזמות שנשרכות מאחוריהן. הפעם ג'ונס בחרה בשמלה (מוניק לולייה) שנתפרה מכיסוי מיטה קטיפתי ומסיבי, כנראה מאחד מחדרי האורחים בטירה שלה ושל מייקל דאגלס, שנסחב אחריה לטקס. המעצב(נ)ת מאמינה שבין שכבות הבד מסתתרים הילדים של השניים שתפסו טרמפ בלי שאמא תדע. אצל לונגוריה השמלה, מבית זאק פוזן, כל כך הדוקה שאין שכבות, רק שני ניצנים של חנק מתקדם. עבור שתיהן כמות הבד הנשרכת מאחור היא כנראה ביטוי לערך העצמי שנוזל מהן אירוע אחר אירוע. די, באמת די כבר.
כן כן, תמשיכו לגרור את הסלף אסטים מאחור. לונגוריה את ג'ונס
גם הבאה בתור לא ממש בחרה בלבוש מתאים לאירוע. האלי ברי, שקשה לתפוס אותה בלבוש שלא מחמיא לה, התלבשה כאילו היא בדרכה למסיבת פורנו-רך בשמלה של נינה ריצ'י. אמנם הגזרה החובקת בהחלט לא משאירה דבר לדמיון, אבל איכשהו עדיף היה לברי לוותר על בגד הגוף המחטב שהיא לובשת לחדר המיטות, ולזכור ללבוש את השמלה כולה. וכן, המעצב(נ)ת מאוד היתה רוצה גוף כמו שלה, אבל זה עדיין לא מקובל להתלבש ככה לאירוע מכובד.
מזמינה אותך למסיבת הפיג'מות השנתית. ברי לא מתאימה לאירוע
מצד שני, והרי אי אפשר לספק את המעצב(נ)ת, גם להתלבש בשמלה שהדודה השאירה מזכרת משנות ה-70, זה לא יאה. היידי קלום תמיד עושה את הטעות הגדולה ומוכיחה שבתור דוגמנית, בינה לבין טעם טוב אין שום קשר. מוטיב מפת השולחן יחד עם הקשר במרכז השמלה - שאגב, היה מוטיב חוזר בהמון שמלות בערב – מתאימים יותר למסיבת חוף מאשר למסיבת גלובוס הזהב. נכון, זה חמוד וחביב, אבל גם מכוער באותה מידה, לכן המעצב(נ)ת מבקשת שתפסיקי את הסחרחורת שאת עושה לה עם ערבוב הצבעים ותמשיכי הלאה.
כמה בלגן בשמלה אחת? כמה? היידי קלום עושה כאב ראש
אחרונה חביבה לסינדרום הפיצוץ הגרעיני שנקרא השטיח האדום של טקס גלובוס הזהב, היא ניקול קידמן שכנראה החליטה שבלבן הכי פחות יראו את שאריות הבוטוקס שמסתובבות לה בדם. זו לא פעם ראשונה שהיא מעלימה את החיוורון בעזרת עוד קצת לבן, רק שהפעם השעמום גדול עד להחריד, בשמלה של פראדה עם סרט קטן שנעלם מתחת לשיער שנופל על הכתפיים, משועמם גם הוא מהמראה הכללי. דווקא הוורד שפורטמן היתה צריכה להשליך מהשמלה שלה, היה מתאים כאן באזור המותן, או אפילו על הכתף, למרות שהמעצב(נ)ת מתעבת את זה, אבל העיקר שהיא לא תירדם באמצע.
משעממממממם, ולא, זה לא מחמיא. קידמן ואורבן
(צילומים: AP, רויטרס, AFP)