חשבתם שטויוטה חברה משעממת? תחשבו שוב
יצרנית הרכב היפנית הציגה בתערוכת שיפורים מקומית שלוש יצירות מעניינות - קבלו את גרסאות המירוץ הקיצוניות לפריוס, אוריס ו-IQ
תערוכת שיפורי הרכב, אבל ביפן. טויוטה חשפה שלוש מכוניות קונספט ספורטיביות בתערוכת שיפורי רכב שנערכה בטוקיו, יפן. בין השלוש ניתן למצוא גם את דגם הקונספט החדש של ה-IQ הקטנה, אשר בגרסה הקודמת יוצר במהדורה מוגבלת עבור השוק היפני בלבד. בנוסף למכונית הקטנטנה - הוצגו גם גרסאות ספורטיביות לאוריס הקומפקטית ואפילו לפריוס ההיברידית.
ה-IQ רייסינג הספורטיבית והצעקנית, מציגה מראה אגרסיבי כיאה למכונית מסלול, כולל צמיגי מירוץ ופתחי קירור קדמיים גדולים, אבל לא רק. בטויוטה לא מפרסמים נתונים מדויקים על המכונית, אך מבהירים כי מנוע ה-IQ המקורי זכה בתוספת של מגדש-על וכיול ניהול מנוע חדש. ההנחה היא כי גם שאר המכללים - מתלים, בלמים, תיבת הילוכים, הגה ועוד, זכו לשדרוג בהתאם לייעוד. וכמובן, יש גם כלוב הגנה למקרה של התהפכות, על כל צרה שלא תבוא.
טויוטה פריוס G קונספט, מי חשב שתגיע למסלול?
אלא שגם את הפרטים המועטים שבחרה טויוטה לפרסם אודות מכונית המיני, היא העדיפה לשמור לעצמה ביחס לאוריס ולפריוס. נותר לכם רק לתאר מה ההיגיון שבהפיכת מכונית היברידית שייעודה בחיים הוא צמצום זיהום האוויר וצריכת הדלק, למכונית מירוץ עם הספק מרבי גבוה עד כמה שניתן.