שתף קטע נבחר
 

ב.מ.וו משחקת סודוקו: מחליפה 3 ו-6, ב-2 ו-4

יצרנית מכוניות היוקרה הגרמנית החליטה להחליף את מנוע ה-6 צילינדרים בנפח שלושה ליטר, בארבעה צילינדרים צנוע יותר בנפח 2.0 ליטר. ההספק המרבי ירד, אך נתון המומנט החשוב יותר, זינק מעלה. וניחשתם נכון - הוא חסכוני משמעותית

מקטינים כדי להגדיל. ב.מ.וו הגרמנית חושפת מנוע ארבעה צילינדרים חדש ומוגדש בנפח 2.0 ליטרים בלבד, אליו היא מתייחסת כיריית זינוק "לדור מנועים חדש". מנוע זה בעל ההספק של 245 כ"ס, מוצג יחד עם דגם הפנאי ה-X1 ונקרא xDrive28i. לדברי ב.מ.וו, המנוע הזה מציג לראשונה שילוב בין "הנאה מנהיגה ליעילות". לנו זה נשמע מוכר בהקשר לערכי המותג המוכרים, אבל ניחא. גרסת השני ליטר תגיע לאולמות המכירה תוך כחודשיים ואף תגיע אלינו בשלב מאוחר יותר.

 

 


 

מנוע ה-2.0 ליטרים החדש מייצר הספק מרבי של 245 כ"ס, אך מרשים בעיקר בזכות נתון מומנט מפתיע במיוחד. בעוד יחידת שישה הצילינדרים בנפח 3.0 ליטר ששכנה ב-28i ייצרה מעט יותר הספק (258 כ"ס), היא לא מסוגלת אפילו לדגדג את נתון המומנט של היחידה הקטנה יותר - מ-31.6 קג"מ ל-35.7 קג"מ. ב.מ.וו מבהירה כי הגיעה לכך בעזרת מגדש טורבו כפול-מניפה ומזרקי דלק חדשניים.

 

הקטנת הנפח, הגדלת המומנט בסל"ד נמוך יותר ושיפור במערכת הזנת הדלק, אפשרה ל-X1 xDrive28i צריכת דלק נמוכה מבעבר, 12.6 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת. פליטת המזהמים ירדה ל-183 גרם CO2 לק"מ, כאשר הוא מצויד בתיבת שישה הילוכים ידנית ומערכת עצור וסע, תיבת שמונה הילוכים אוטומטית תוצע גם כן. בב.מ.וו מציינים בגאווה כי נתוני ההאצה מעמידה למאה קמ"ש השתפרו, ב-0.3 שניות לדגם הידני שרושם האצה זו תוך 6.1 שניות כעת.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים