כמו צועניה: רוחני בריינבו ג'יפסי
המעצבת שרון בר-לב ביקרה בהודו אחרי הצבא, וחזרה ארצה חדורת מוטיבציה. החנות שפתחה בכפר סבא התפתחה במהרה לרשת ארצית של בגדים צבעוניים במידות גדולות. תכירו את ריינבו ג'יפסי, המותג הכי מואר ורוחני בארץ
בימים שבהם נשים עדיין נתונות לתכתיבי הרזון של תעשיית האופנה וצריכות להתאמץ על מנת למצוא חולצה או שמלה טרנדית במידה 40 ומעלה, מעצבת האופנה שרון בר-לב מוכיחה שאפשר גם אחרת. לפני כשש שנים היא פתחה בכפר סבא חנות ראשונה של ריינבו ג'יפסי (Rainbow Gipsy) המותג בעיצובה. מאז החנות הפכה לרשת והיא מעצבת בגדים שמנסים לגלות יותר הבנה לגוף האשה.
צבעוני ומבין. ריינבו ג'יפסי (צילום: גילה שוסטר)
"כשאני עושה בגד אני חושבת על אישה אמיתית. איך הבגד יתאים לאישה ולא איך שהאישה תצטרך להידחק לבגד", מספרת בר-לב. "ההיצע לנשים במידות גדולות יותר בארץ הוא לא רב לצערי, במיוחד בכל הקשור לצבעים והעיצובים שלי מנסות לענות על שתי הדרישות - נשים צבעוניות בנפש וכאלה שרוצות להיות כאלה וכן מידות נדיבות."
עיצוביה של בר-לב מיוצרים בטווח מידות רחב שנע בין 36-48, בהתאם לרעיון שעומד מאחורי הרשת – נשי וצבעוני. בר-לב: "בתוך כל אישה יש יהלום, ואנחנו עוזרים לה לחשוף אותו החוצה. אישה במידה 44 שתיכנס לחדר לבושה במכנס בצבע ג'ינס וחולצה בצבע בורדו כהה, היא עדיין סולידית אבל היא לא נעלמת. אצלנו הטורקיז והבורדו הם השחור החדש".
תכירו את השחור החדש של ריינבו ג'יפסי - טורקיז (צילום: גילה שוסטר)
צ'אקרות שנפתחות מצבע
החיבור לצבעוניות של בר-לב (36) נוצר בטיול המסורתי למזרח אחרי הצבא. במשך שש שנים טיילה במחוזות הודו ותאילנד ובדרך גם הספיקה לחיות כחצי שנה באיטליה, להגיח מדי פעם לאירופה, ולבקר באוסטרליה. "כשטסתי להודו, התפוצצו לי כל הצ'אקרות ונפתחתי לצבעים. היום אני אישה שמחה. אני מרגישה שהרחוב מחייך אל אנשים צבעוניים ובהתאם לכך אני מעצבת", היא מספרת.
"הבגדים הראשונים שעיצבתי היו בעצם בהודו במהלך הטיול", היא נזכרת. "אחרי זה כשחזרתי לארץ, מכרתי בגדים ביריד במדרחוב בכפר סבא וכן בפסטיבל שנטיפי ברשת בומבמלה. בהתחלה דודי (שותפהּ לעסק של בר-לב - א.ב) ואני היינו עושים יריד בחצר הבית שלנו. בשלב מסוים הרגשנו שיש דרישה וביקוש לחנות ראשונה, קבועה". ואכן, אחרי החנות בכפר סבא, התפתחה כאמור ריינבו ג'יפסי לרשת עם סניפים בבאר-שבע, נהריה, ירושלים ואשדוד, כשהיד עוד נטויה.
ולמה אין חנות בתל אביב?
"ראשית, ירושלים ובאר שבע זה ממש לא פריפריה. אם תשאל ברשתות כמו רנואר וקסטרו יגידו לך ששם יש להם את החנויות הכי חזקות בארץ. שנית, העיצובים שלנו עזים בצבעיהם ונשים מחוץ לתל אביב מתחברות יותר לצבעוניות."
גם האווירה בחנויות ריינבו ג'יפסי היא נגזרת של הבגדים ושל הרוחניות, כאשר חווית הקנייה רחוקה מאד מזו שמוצעת ברשתות האופנה הגדולות. בתקרות של החנויות יש ציור של שמיים והסטנדים של הבגדים עשויים מבמבוק. בר-לב גם מסרבת לפתוח חנויות בקניונים, כדי לא "לתקוע", לדבריה, את העובדות תחת ניאונים כל היום.
הקהל של בר-לב, כך היא טוענת, מצביע ברגליים: "לקוחות פשוט נכנסות ונשארות שעות, גם בזכות האוור וגם בזכות שלמרות שאנחנו מייצרים בארץ, המחירים שלנו נמוכים בחצי משל מעצבות שמייצרות בחו"ל. אני רוצה שהלקוחה תבוא ותפנק את עצמה בכיף בלי לחשוב פעמיים, גם בנגזרת המחיר".
ערבי סטיילינג רוחניים. יפה להן בג'יפסי (צילום: גילה שוסטר)
תחזיות אסטרולוגיות וערבי סטיילינג רוחני
באתר האינטרנט של המותג, בר-לב מפרסמת מאמרים בנושאים רוחניים, העצמה נשית, קבלה והחיבור בין הגוף לנפש. אם זה לא מספיק, היא גם מפרסמת תחזית אסטרולוגית שבועית באתר. כל אלו נובעים מהרצון של בר-לב לחבר בין שתי אהבותיה הגדולות – אופנה ורוח.
"זה מה שמייחד אותי ואני מנסה להביא כך את הערך המוסף לחנויות. המאמרים למשל אלה סדרת ראיונות שעשיתי על מנת להביא את סיפורן של שש נשים מדהימות שהצליחו בחיים. אנחנו גם מארגנים ערבי סטיילינג בחנויות עם מומחית לצבע שמסבירה על המשמעות האנרגטית של כל צבע שאנחנו לובשים".
"אני לא מתפלצנת כשאני אומרת שאני מאמינה שאני עושה ריפוי המוני, גם בצבע וגם בגזרות", אומרת בר-לב. "כל אישה צריכה להשלים ולאהוב את הגודל שלה. יש נשים גדולות שאוהבות את עצמן. גם אני לא איזה טוויגי שמבסוטית אש על הגוף שלה. אני אישה שאוהבת להתלבש וכשהאהבה העצמית קיימת מבפנים, היופי זוהר ונשפך החוצה".
חצאיות או לא להיות. ג'יפסי אחד נוסף לקינוח (צילום: גילה שוסטר)
עוד בערוץ האופנה:
מכת חשמל: מה עובר על מתחם גן החשמל התל אביבי