פרשת הריגול ברנו: המפוטרים יתבעו בחזרה
שלושת הבכירים בחברת רנו שפוטרו עקב חשד לריגול תעשייתי בנושא המכונית החשמלית, מתכננים לתבוע את היצרנית על האשמות שווא. אחד הבכירים: "דוחה את כל מה שכתוב בתקשורת"
אז הייתה או לא הייתה פרשת ריגול תעשייתי ברנו? שלושת המנהלים הבכירים בחברת רנו, אשר נחשדו בריגול תעשייתי הנוגע לפיתוחי המכונית החשמלית, אומרים כי יתבעו את החברה לאחר שפוטרו. הבכיר בשלושה, סגן נשיא מחלקת ההנדסה מישל בלתזר, הכחיש את המיוחס לו. עורכי הדין אותם שכר אמרו כי הם עומדים לעשות כל שביכולתם כדי להוכיח את חפותו של מרשם, לרבות דרישה להחזירו לעבודה, ותביעה משפטית נגד רנו. בכיר לשעבר במחלקה החשמלית של החברה, מתייה טננבאום, הצהיר אף הוא כי בכוונתו לנקוט צעדים משפטיים, ואמר כי הוא דוחה את כל הפרסומים בתקשורת בעניינו.
חקירה בחשד לריגול תעשיית החלה על-ידי תובעים מטעם המדינה, לאחר שרנו הגישה תלונה רשמית על מידע שהועבר לגורם זר, מבלי לציין את זהות הגורם. שבוע מוקדם יותר החליטו ברנו על השעיית השלושה, בחשד שהדליפו מידע הנוגע לטכנולוגיית כלי רכב חשמליים אשר פותחה ברנו. במכתב הפיטורים אותו קיבל בלתזר, הוא מואשם בהעברת מידע אסטרטגי בתמורה לשוחד, חשד אותו הוא דוחה לדברי עורך דינו. הממשל הצרפתי כינה את פרשת הריגול כ"לוחמה כלכלית", בעוד רנו התייחסה לעצמה כקורבן של "רשת בינלאומית מאורגנת".
רנו הצרפתית, יחד עם בת-בריתה ניסאן היפנית, היא אחת מיצרניות הרכב במתקדמות בפיתוח הנעה חשמלית. היצרנית מתכננת להשיק באמצע שנה זו את הפלואנס החשמלית, מהלך מרכזי בפרויקט המכונית החשמלית של "בטר פלייס" הישראלית. נשיא צרפת, ניקולה סרקוזי, הורה לשירותי הביון הצרפתיים לחקור אם סין מעורבת בפרשה. בכירים סיניים הכחישו כל קשר לעניין.