ד"ש מהניינטיז: שיא במכירות לשעוני סווטש
בעולם הדיגיטלי של היום, עם שלל הגאדג'טים המשוכללים, נראה ששעוני יד הופכים לפחות ופחות רלוונטיים. יצרנית השעונים השוויצרית סווטש דווקא מציגה מציאות אחרת - ומדווחת על שיא מכירות שנתי. מנכ"ל החברה: "הביקוש כל כך גדול שאנחנו לא יודעים כיצד להתמודד עימו"
תתפלאו לשמוע, אבל למרות שהטלפונים הניידים, מחשבי כף היד ושאר הגאדג'טים הולכים ומתרבים בעולם, שעוני יד הם עדיין מוצר מבוקש ורווחי ביותר ברחבי הגלובוס.
יצרנית השעונים השוויצרית הגדולה בעולם, סווטש, שנדמה כאילו תהילתה מאחוריה, הודיעה השבוע כי היא רשמה שיא מכירות בשווי 6.4 מיליארד פרנקים שוויצריים (6.6 מיליארד דולר או 4.95 מיליארד אירו) בשנת 2010, והציגה צפי כלכלי חיובי מאוד לשנת 2011.
בהשוואה לשנת 2009, רשמה החברה עלייה של 18.8% בהכנסות, והקבוצה הודיעה כי היא רשמה "רווח נקי גבוה יותר בשנת 2010 לעומת השנה שלפני כן". סווטש גם מסרה כי "השיפור יראה בכל אגפי הקבוצה", כשהיא רומזת על תוצאות מרשימות ביותר לקראת הדיווח השנתי המלא של פעילות החברה שיתקיים ב-24 לפברואר.
היצואנים השוויצריים נפגעו מעליית ערכו של הפרנק השוויצרי מול רוב המטבעות בחודשים האחרונים, כמו הדולר והאירו, וועדת כלכלנים ממשלתיים הזהירה שצפויה להירשם האטה בצמיחה במדינה, בעקבות התייקרות הייצוא המקומי.
הביקושים למותגי השעונים השונים היוקרתיים של קבוצת סווטש עולים במיוחד במדינות אסיה, במרכז אירופה ובמזרח התיכון. המותגים היוקרתיים, כגון שעוני אומגה ולונגינס, יכולים להגיע למחירים של עשרות אלפי שקלים.
על פי הערכת החברה, סך המכירות השנתי של מותג אומגה בלבד יגיע לסכום של כ-1.3 מיליארד דולר, בייחוד לאור העובדה שחנויות חדשות של החברה נפתחו בארצות הברית. יצרנית השעונים מתכננת גם להעסיק השנה בין 1,000 ל-2,000 עובדים חדשים, מכיוון שהיא אינה עומדת בקצב ההזמנות.
"הביקוש כל כך גדול שאנחנו לא יודעים כיצד להתמודד עימו", אמר מנכ"ל סווטש השוויצרי-לבנוני, ניק הייק, בראיון לסוכנות בלומברג. "זו בעיה טובה להתמודד איתה. אנחנו לא יכולנו לבנות אפילו מלאי לחג המולד. זה משהו שלא ראינו מעולם בעבר".