הכינו את מושב הבטיחות לתינוק: פרארי FF חדשה
אחרי פורשה ואסטון מרטין, גם פרארי מציגה מכונית משפחתית שיכולה להסיע ארבעה מבוגרים. ואם שאלתם עצמכם למה לעזאזל צריך מכונית כזו בכלל, אתם כנראה לא בדיוק קהל היעד
ארבע על ארבע, פרארי סטייל. מותג הרכב שרשאי לכנות עצמו הנחשק ביותר בעולם, מציג את ה-FF, מכונית ספורט לארבעה מבוגרים, עם הנעה כפולה ופזילה לנתח שוק חדש ורווחי. מדובר בלא אחרת ממחליפת ה-612, שתייצר פחות או יותר פי 6 כוחות סוס מהמשפחתית בה אתם נוהגים - 660 כ"ס, ממנו V12 בנפח 6.3 ליטר. ותאמינו או לא, פרארי בוחרים לציין כי למרות הכוח האדיר, יתרונה של ה-FF נמצא ברב-גוניות שמציע תא הנוסעים. וגם אתם, כמונו, כנראה שלא ציפיתם לשמוע את המשפט הבא מיצרנית האקזוטיקה המוטורית - "מרחב הפנים טוב אפילו ממכוניות ארבע דלתות מקבילות". השקה לציבור - תערוכת ז'נבה הקרובה, בתחילת מרץ.
מעצב העל פינינפארינה חתום על מראה השוטינג-ברייק הייחודי של FF. למרות שמדובר במרכב בעל שתי דלתות בלבד, האיטלקים מתגאים בתא נוסעים המציע לדבריהם מרחב גדול אף מזה של מכונית נוסעים רגילה. המידות אותן מפרסמת היצרנית, מחזקות את הטענה - 491 ס"מ לאורך, 195 לרוחב ו-138 ס"מ לגובה, דומה עד כמעט-זהה לפורשה פאנמרה למשל, מכונית ארבע הדלתות המרווחת של היצרנית מגרמניה. בפרארי מסרבים לפרסם בינתיים את נתון בסיס הגלגלים החשוב, אך בוחרים דווקא בהצהרה כי נפח האחסון יעמוד על 450 ליטר, או 800 לאחר קיפול המושבים האחוריים. אם מישהו היה זקוק להבהרה מה מנסה כאן פרארי לעשות - הוא קיבל אותה.
מנוע ה-V12 החדש מייצר כאמור הספק מרבי של כ-660 כ"ס ב-8,000 סל"ד, כ-70 קג"מ ב-6,000. תיבה כפולת-מצמד תעביר את הכוח לכל ארבעת הגלגלים, באמצעות מערכת הנעה כפולה בה עושה פרארי שימוש ראשון - ומן הסתם לא אחרון. לדברי פרארי, המערכת קלה במחצית ממערכות דומות, מה שעזר לשמור את משקל המכונית על נתון נמוך יחסית - 1,790 ק"ג. כדאי רק לציין שמשקלה של פורשה פאנמרה למשל, דומה למדי. חלוקת המשקל בין הצירים אגב, למי שממש מתעניין, תעמוד על 53% מאחור ו-47% מלפנים.
ה-FF צפויה להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 3.7 שניות בלבד, ומהירותה המרבית תעמוד על 335 קמ"ש. צריכת הדלק בנסיעה משולבת תעמוד על 6.5 ק"מ לליטר, ונתון פליטת המזהמים יעמוד על 360 גרם CO2 לק"מ. מחיר? גבוה.