טל פרידמן ישכנע אותנו שמשתלם לחיות "ירוק"
המשרד להגנת הסביבה גייס את השחקן כדי לשכנע אותנו שלנהל אורח חיים שמתחשב בסביבה - זה גם משתלם כלכלית. המשרד: יישום הפעולות המוצעות בקמפיין יחסוך לכל משפחה בישראל למעלה מ-6,000 שקל בשנה. צפו בסרטוני הפרסומת
אם חשבתם עד כה שלנהל אורח חיים "ירוק" שמור רק למשוגעים לדבר, בקרוב ינסה השחקן טל פרידמן לשכנע אתכם שזה עניין שגם משתלם כלכלית - ושכדאי לכם לתת לזה נסיון.
המשרד להגנת הסביבה גייס את השחקן לקמפיין שנתי חדש תחת הסלוגן "מתחילים לחשוב ירוק", שמטרתו היא להוביל שינוי התנהגותי בקרב הציבור הישראלי ולגרום לנו לנהל את חיינו באופן שמתחשב בסביבה - וגם בכיס שלנו.
במסיבת עיתונאים שקיים הבוקר (ב') השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, בה נכח גם פרידמן הוצגו נתוני המשרד לפיהם יישום כלל הפעולות המוצעות בקמפיין יחסוך לכל משפחה בישראל למעלה מ-6,000 שקל בשנה.
הבחירה בפרידמן, אגב, איננה מקרית. במשרד ציינו כי התכנים מתחברים אל אורח חייו של השחקן, הידוע בשמירת אורח חיים ירוק. "פרידמן מחזיק במכוניות היברידיות ידידותיות לסביבה, ביתו שבטבעון כולל בין היתר לול חופש של תרנגולות וחתולים שנהנים משאריות מזון והוא מקפיד על מיחזור מי המקלחת להשקיית הגינה", נמסר.
להציל 130 עצים דרך המדפסת
בהתייחסו לקמפיין הבהיר השר ארדן כי "למרות העלייה במודעות לחשיבות הנושא הסביבתי, מתברר שהציבור אינו מודע לפעולות פשוטות שכל אחד יכול לסגל אשר שומרות על הסביבה ויש בצדן גם חיסכון כלכלי ממשי למשק הבית. הקשר הזה לא עלה עד כה בישראל ומבחינה זו מדובר בקמפיין חדשני".
אז מה כדאי לציבור הישראלי להתחיל לשנות בהרגלי היומיום שלו? אחת ההמלצות נוגעת למה שנקרא "נהיגה אקולוגית". במשרד מבהירים כי "נהיגה במהירות קבועה והימנעות מהאצות פתאומיות יכולה לחסוך עד 150 שקל בחודש, ולחסוך לכולנו זיהום אוויר מיותר שמסכן את בריאותינו".
עניין נוסף הוא צמצום פעולות ההדפסה שלנו. "צמצום הדפסות מיותרות והדפסה משני צידי הדף יכולה לחסוך במהלך חיי אדם עד 130 עצים, ולחסוך לכולנו המון זיהום אוויר שנגרם מהייצור וההובלה של הנייר". מה עוד? "קניה על פי רשימה מסודרת יכולה להפחית קניית יתר של עד 350 שקל בחודש, ולחסוך לכולנו המון אשפה מיותרת הפוגעת בסביבה", מציינים במשרד להגנת הסביבה.
במשרד מקווים שהצגת הקמפיין ההומוריסטי בכיכובו של פרידמן יסייע להעביר את המסרים והתכנים בצורה פשוטה וקליטה לציבור ומודים כי המטרה - שינוי הרגלי היומיום של הציבור - היא מטרה שאפתנית מאוד.
לשם כך, צפוי הקמפיין לכלול פריסה רחבה על גבי שלטי חוצות, עיתונים, טלוויזיה, רדיו ואינטרנט. אתר האינטרנט שהושק לטובת הנושא הוא www.greenlife.gov.il ובמשרד מדגישים כי בנוסף, חשבון הפייסבוק שלהם יכלול בקרוב תכנים רבים בנושא. הקמפיין נערך על ידי חברת JCS בשיתוף עם לפ"מ.