שתף קטע נבחר
 

טויוטה עדיין הכי גדולה, אבל רק בהפרש זעיר

ג'נרל מוטורס, לשעבר יצרנית הרכב הגדולה בעולם, סוגרת את הפער מטויוטה היפנית שתפסה את מקומה. בסוף 2010 עמד הפער בין השתיים על פחות מ-30 אלף מכוניות - מספר כלי רכב חדשים שהשתיים מוכרות ביום עבודה בודד

יצרנית הרכב הגדולה בעולם שומרת על התואר, אבל רק בקושי. טויוטה היפנית הצליחה לשמור על תואר היצרנית הגדולה בעולם, גם במהלך השנה הקשה שעברה עליה אשתקד. היפנים הפכו לגדולים ביותר בתעשיית הרכב עוד ב-2008, ונראה היה כי יגדילו את הפער מדי שנה ובמהירות. אלא שסערת הקריאות לתיקון, לצד התאוששות מרשימה של קונצרן GM אשתקד, הקטינו את הפער בין השתיים ל-30 אלף כלי רכב בלבד - מספר כלי הרכב החדשים שיורדים ביום אחד מפסי הייצור של השתיים ברחבי העולם.

 

טויוטה - כולל חטיבת המשאיות הינו ודייהטסו הנמצאות בבעלותה - מכרה במהלך השנה החולפת 8.418 מיליון כלי רכב חדשים, עליה של כ-8% לעומת 2009. האמריקנים לעומת זאת עלו בלמעלה מ-12% במכירות, והגיעו ל-8.390 מיליון כלי רכב חדשים.

 

 

אגב, למרות שאשתקד הייתה שנה מעודדת ביותר עבור שוק הרכב העולמי בכלל וזה האמריקני בפרט, רשמה טויוטה ירידה קלה בשוק הגדול, בו סוקרה פרשת הריקולים באופן הבולט ביותר. ג'נרל מוטורס לעומת זאת רשמה עליה של כ-6.3%, פחות אגב משאר השוק. בשוק הרכב הסיני לעומת זאת, אשר הפך זה מכבר לגדול בעולם, רשמו האמריקנים זינוק של 29%, עם מכירות של 2.35 מיליון כלי רכב. יותר מהמספר שמכרו בארה"ב. טויוטה לעומת זאת מכרה מעט פחות מ-850 אלף מכוניות בסין.

 

פולקסווגן, יצרנית הרכב האירופית הגדולה ביותר והקונצרן השלישי בגודלו בעולם הרכב, הבטיחה בעבר כי עד 2018 תהיה היצרנית הגדולה בעולם. במהלך 2010 מכרה היצרנית כ-7.140 מיליון כלי רכב חדשים, עליה של 14% במכירות לעומת 2009. השנה צופים בפולקסווגן עליה נוספת של כ-5% במכירות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים