המתקפה הירוקה הגיעה גם לאופנועי צ'ופר
תעשיית הרכב אינה שבעה מהתקנת מנועים חשמליים בכלי רכב חדשים. ובכל זאת, נראה שהחיבור בין סוללות גדולות לאופנועי צ'ופר בעיצוב קיצוני, לא ממש טבעי
אתם עלולים להפגע מההכללה, אם אתם רוכבי אופנוע. אבל בציבור הרחב, רוכבי אופנועים אינם נתפסים כגורמים חיוביים במיוחד בניסיון לשמור על איכות הסביבה. זה בוודאי נכון לגבי רוכבי אופנועי קאסטום בעלי מנועים ענקיים ובזבזניים. עד היום, לא היה לחובבי הז'אנר יותר מדי מה לעשות בנידון. שכן חלק מקונספט הקאסטומי, מנע שימוש במנועים קטנטנים וחסכניים. ולא רק בגלל הסאונד. אבל מעתה, יש בכל זאת פתרון.
- בואו להכיר: האתר הדו-גלגלי החדש של טל שביט
צ'ופר חשמלי? לא היינו ממליצים לו להגיע למפגש של מלאכי הגיהנום
חברת Li-ion Motors מלאס-ווגאס שבנוואדה, שאת תחום עיסוקה קל לנחש על-פי שמה, מציעה את ה-LiV Ryder: אופנוע קאסטום בעל עיצוב קיצוני, אך עם מנוע חשמלי לחלוטין. במקום V-טווין נדיב-נפח מסורתי, מצויד האופנוע במנוע חשמלי בעל הספק שלא פורסם, אך האמור לאפשר מהירות מרבית של 112 קמ"ש - בהחלט בתחום המהירות המותרת במרבית מדינות ארה"ב.
הבעיה: מערך מצברי ליתיום-יון שפותחו בחברה, מספק טווח נסיעה של 80 ק"מ בלבד, ויאלץ את הרוכב לחבר את האופנוע ומצבריו לרשת חשמל. פרק הזמן עד לטעינה מלאה של המצברים - לפחות 6 שעות ארוכות. המשמעות היא שה-LiV Ryder מתאים לשימוש עירוני בלבד, מה שהופך עבורנו את זכות הקיום של היצירה הזו, ללא ממש ברור. המחיר המשוער אגב, שכחנו לציין, הוא 25 אלף דולר. מדוע ירצה מישהו להוציא סכום שכזה על כלי שאינו יותר מצעצוע תראו-אותי? ובכלל מדוע שמישהו ירצה להיראות על אופנוע קאסטום נטול-רעש, ללא שום סיכוי להפחיד הולכי רגל תמימים?
בשלב זה אין עדיין אפשרות לבצע הזמנה, אלא רק להרשם ולהביע התעניינות, כך שאפשר להניח שיש עוד זמן עד לייצור הסדרתי. לא שאנחנו ממתינים בכליון-עיניים לקאסטום הירוק הזה. אם כבר, נדמה לנו שכדאי להמתין דווקא למוצר אחר של החברה, המיועד לצאת השנה: מכונית-ספורט חשמלית בשם Inizio, שהוצגה זה עתה בתערוכת דטרויט בגרסת אב-טיפוס. האיניציו הסדרתית אמורה להגיע ליותר מ-270 קמ"ש בגרסתה הקיצונית, ולהאיץ ל-100 קמ"ש תוך כ-3.5 שניות, עם טווח נסיעה של יותר מ-300 ק"מ. זה כבר נשמע הרבה יותר מבטיח ונחשק.