שתף קטע נבחר
 

רוצים R קלאס של מרצדס? שלמו הרבה יותר

ארסנל הדגמים המקומיים של מותג היוקרה, מתרחב. ה-R קלאס, סטיישן-מיניוואן עם שבעה מושבים שהושק לפני מחצית עשור, מגיע סוף סוף לישראל. אבל מדוע רק בגרסה יקרה במיוחד?

עולה חדשה ארצה - גרסה יקרה למרצדס R קלאס. מכונית הפנאי-סטיישן-מיניוואן של מרצדס, שהושקה לראשונה לפני כחמש שנים, זכתה במתיחת פנים בהולה כשנתיים לאחר מכן, ולאחרונה עודכנה שוב, עושה סוף סוף עליה. בניגוד לאירופה, שם ניתן לבחור בין גרסאות זולות יחסית ליקרות במיוחד, אצלנו תשווק רק גרסה סופר-יקרה - עם הנעה כפולה, שבעת מושבים, אבזור נדיב ותג-מחיר של 542 אלף שקל או יותר. לדברי היבואנית, אין בינתיים תכנית לשווק בישראל גם גרסה זולה יותר בעלת הנעה אחורית בלבד, אך גרסת דיזל עשויה להגיע בשלב מאוחר יותר. לשאלה מדוע לא יגיעו ארצה גם גרסאות זולות בהרבה, בחרו בכלמוביל שלא לענות.

 

 


 

ה-R קלאס תשווק אצלנו בגרסת ה-350, עם מנוע בנזין בנפח 3.5 ליטרים בתצורת V6, הספק מרבי של 272 כ"ס ותיבת שבעה הילוכים אוטומטית. כוח המנוע יעבור לכל ארבעת הגלגלים שישאו פלטפורמה בעלת בסיס גלגלים ארוך במיוחד (320 ס"מ) - כדי לאפשר מקום לשבעה נוסעים. גרסת הדיזל שיתכן ותגיע בשלב מאוחר יותר, תהיה ה-350 CDI, עם מנוע מוגדש בנפח 3.0 ליטר והספק מרבי של 265 כ"ס. מנכ"ל חטיבת מרצדס אריאל פינטו, אומר כי באמצעות ה-R קלאס "תציע מרצדס מעתה גם מענה בקטגורית ה-4X4 עם 7 מקומות".

 

כדאי להזכיר כי ה-R קלאס לא זכה - בלשון המעטה - להצלחה המסחרית לה קיוו במרצדס. הדגם הייחודי,שרעיון פיתוחו ושיווקו נראה תמוה גם בתחילת דרכו, היה אמור לשלב בין מיניוואן, מכונית סאלון ספורטיבית, סטיישן ורכב שטח - וליצור לדבריהם נישה חדשה בעולם הרכב. סיבה נוספת לתהות מדוע הוחלט במרצדס כי דווקא גרסת קצה יקרה במיוחד, היא זו שתצליח אצלנו מבחינה שיווקית. כאמור, תשובה לכך לא ניתנה עד פרסום הכתבה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מה זה? המיניוואן של מרצדס - R קלאס
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים