שתף קטע נבחר

 

אתרי חברות הסלולר: עד שתיגמר לכם הסבלנות

כמה זמן יקח לכם לרכוש חבילת סלולר או סמארטפון חדש ונוצץ דרך האתר של המפעילה? ספוילר: לא יקח, כי זה בלתי אפשרי. גלשנו באתרים של סלקום, אורנג' ופלאפון כדי שאתם לא תצטרכו

<< אתרי הזמנות: רעבים, ונשארים רעבים

 

לחברות הסלולר בישראל יש המון כוח, הרבה כסף וטכנולוגיה מתקדמת ומובילה; ובכל זאת, האתרים שלהן נראים כמו תאונת רכבת. החברות מציעות הרבה מוצרים ושירותים ללקוח, והחלטנו לבדוק כמה מהם לעומק.

 

לשם כך, נכנסנו לנעליו של אמנון - משתמש ישראלי ממוצע, ולו מכשיר נוקיה שחור-לבן (עם סנייק), אותו הוא מת לשדרג לסמארטפון חדש ונוצץ. מהר מאוד גילינו שחברות הסלולר שברו את שיא ישראל ב-100 מטר אירוניה בסגנון חופשי: תאמינו או לא, אי אפשר לגלוש באתרים שלהן בצורה נורמלית מטלפון נייד.

 

בואו להגיב בעמוד הפייסבוק של ynet

  

אורנג': עכשיו מגיע לך טופס

ברוכים הבאים לאתר של אורנג. מה אתם רואים? אנחנו רואים פרסומת לאח הגדול והרבה פלאש. אבל אם אנחנו נהיה רגע אמנון שרוצה לשדרג מבלאי-פון לסמארטפון, מצאנו כבר את מבוקשנו - באנר ענק של "עכשיו מגיע לך סמארטפון" נמצא בעמוד הראשי. קצת גדול מדי ומטריד, אבל מושך את העין ועושה את העבודה. 

 


 

לחצנו עליו ונחרדנו להגיע לעמוד שהוא פלאשי לאורכו ולרוחבו. לכאורה העיצוב יפה, אבל זה לא קריא, לא ניתן לחיפוש ולא ניתן לאינדוקס (כלומר, לא תגיעו לפה אף פעם מגוגל). חוץ מזה שהאנימציות גורמות למחשב שלנו לקרטע, אין דרך פשוטה לנווט חזרה לרשימת המכשירים ברגע שהקלקנו על מכשיר אחד.

 

מגיב 19, אולי אתה תאהב את הפלאש, אבל אמנון שלנו לא התרשם. בחרנו במכשיר סמסונג ולחצנו "לרכישה". מיד קפץ טופס שבו אורנג' מבקשת את הפרטים שלנו והם יחזרו אלינו בהקדם. למה ככה? באורנג' אנגליה אפשר להזמין מכשיר ואפילו חבילת תקשורת שלמה דרך האינטרנט.

 

חברת אורנג' העולמית, קצת העמדת סטנדרטים לא תזיק לזכיין שלכם בישראל. הרגיז אותנו שאחרי דקות ארוכות של השוואת מכשירים (עם המערכת הפלאשית המעצבנת), בטופס שהופיע לא היה אזכור למכשיר שבחרנו. ככל הנראה שהמוקדן שיצור אתכם קשר ישאל אתכם איזה טלפון אתם רוצים (ואז גם בטח ינסה לדחוף לכם מכשיר אחר).

 


 

 

עברו כמה ימים ואמנון קיבל את המכשיר שלו אבל הוא לא יודע לעשות איתו כלום. מצאנו בפינה הימנית למטה את הלינק לעזרה בתפעול מכשירים. אלא שגם בתפעול מכשירים אורנג' מנסה לדחוף אתכם לקנות מכשיר חדש, אפילו שלא לשם כך נכנסתם לשם. אחד העקרונות החשובים בעיצוב הוא לדעת מי הקהל שלך. אורנג', במקרה הזה הקהל שלכם כבר רכש מכשיר והוא לא צריך את המפרטים שלהם, ובטח שלא לינקים להשוואה בין מכשירים.

 

הקהל שלכם (אמנון) רוצה ללמוד איך להפעיל את הסלולרי שקנה. בחרנו במכשיר הרצוי והגענו לעמוד שבעיקר מכיל את מפרט שלו, כמה פרסומות לתוכן של אורנג', ורק פחות משמונה אחוז משטח העמוד מוקדש לעזרה בתפעול. ככה נראה האתר של אורנג' על מכשיר בלקברי:


 

באייפון הוא מפנה לאתר שיש בו רק תוכן כמו רינגטונים ושאר פיצ'יפקעס. כדי להגיע לאתר האמיתי של אורנג' יש ללחוץ על לינק בתחתית העמוד. דיסלייק.

 

פלאפון: אפילפסיה, אהובתי

"יש לנו אייפון 4", מכריז באנר עצום באתר של פלאפון. וואו, כבר הגיעה 2010 ולא הערתם אותנו? ולמה יש תיבה באתר שהכותרת שלה היא "מה תרצה לעשות היום"? לא רק שהשאלה אמורפית ולא קשורה לאתר מבחינת התוכן ומבחינת השפה, אלא היא גם יותר מדי קרובה לסלוגן של מיקרוסופט מ-1994(לאן תרצה ללכת היום?). גם אתר פלאפון אינו חף מפלאש: האנימציות המהבהבות שלו יכולות לגרום לילד יפני התקף אפילפסיה.

 


 

 

 

 

לחיצה על הבאנר הענק מפנה אותנו לקטלוג המכשירים המלא. זה לא כזה נורא, אבל גם לא מה שציפינו לו. בקטלוג בחרנו את האייפון, והגענו לעמוד עם מפרט המכשיר. גילינו שלאייפון אין כרטיס זכרון, חיבור USB וסוללה מתחלפת (לאמנון זה נשמע מצוין והוא החליט ללכת על זה).

 

לחיצה על "הזמן עכשיו" מקפיצה גם היא טופס פרטים אישיים תחת הכותרת "טופס הזמנה". אמנון מילא את פרטיו בתקווה להגיע לשלב התשלום ולחץ על "שלח". אך שוד ושבר -הטופס (שמכנה את עצמו "טופס הזמנה") הקפיץ לנו הודעה שמבטיחה לאמנון שנציג של פלאפון יצור עמו קשר תוך שני ימי עסקים.

 

פלאפון, למה אי אפשר להזמין מכשיר באתר כמו שספרינט בארה"ב מאפשרת? מה, פה לא אמריקה?

 

ככה נראה האתר של פלאפון בבלקברי:


 

סלקום: נגעת, נסעת

העמוד הראשי של סלקום מלא בתמונות סטוק שאינן קשורות לתחום העיסוק של החברה, ולרגע חשבנו שנחתנו בעמוד דומיין מתנחל כמו זה. באתר של סלקום יש פחות פלאש (שני אלמנטים בלבד) מאשר אצל המתחרות, וזה כבר משמח. לאמנון לקח כמה שניות אבל הוא מצא את הלינק לשדרוג ורכישת מכשיר, לצד עוד פעולות נפוצות שלקוח ירצה לבצע - נחמד.

 


 

לחיצה על הלינק מובילה לקטלוג נוח לצפיה, עם לינקים נפרדים למפרט ולרכישה לצד כל מכשיר. לאחר שבחרנו מכשיר נוקיה, לא מצאנו דרך לחזור לקטלוג מבלי ללחוץ על כפתור החזרה בדפדפן. בגלל שלחצנו על "לרכישה" של מכשיר אחר, עגלת הקניות שלנו כבר הכילה מכשיר אחד ואנחנו לא יכולים לחזור לבחור במכשיר אחר מבלי לרוקן אותה קודם.

 

הפעם בחרנו מכשיר בלקברי והגענו לעמוד שמציע לנו תוכניות דיבור וגלישה שונות. לחיצה על תוכנית מסוימת העבירה אותנו לאשף בחירת מספר טלפון (או שימורו), פיצ'ר מאד מגניב ללקוחות חדשים או למי שמהגר מחברה אחרת. אחרי שבחרנו לשמור על המספר הקיים של אמנון (הוא מאוד נוח לזכור, אבל לא נגלה לכם אותו) הגענו לעמוד שמסביר את כל העלויות של המכשיר והשימוש בו באופן ברור וקצר - שוב הפתעה נעימה.

 

לחצנו על "הזמנה" בתחתית העמוד והגענו לטופס הזמנה אמיתי (מאובטח ב-SSL) שבסופו אמנון ישלם ותוך זמן מה יגיע אליו שליח עם המכשיר החדש. לא צריך נציג שיחזור אלינו "בהקדם", ואפילו קיבלנו הנחה על כך שהזמנו דרך הרשת במקום לשרוף זמן יקר לעצמנו ולנציג מכירות של המפעילה.

 

אורנג' ופלאפון, שימו לב: ככה בונים אתר. טוב, כמעט, אבל זה בהחלט צעד בכיוון הנכון. העמוד הראשי נראה בסדר בסלולרי - אבל ככה נראה קטלוג המכשירים:

 


 

מרתק, לא? אנחנו אהבנו את בחירת הצבעים.

 

מה הכי מרגיז אתכם באתרים של מפעילות הסלולר בישראל? ספרו לנו בטוקבקים ובעמוד הפייסבוק שלנו

 

התמונה שחוברה לה יחדיו: כך משלבים צילומים >>

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים