יד שניה: מאזדה מבוקשת, טויוטה מפתיעה לרעה
סקר המכוניות המשומשות של לוי יצחק מגלה: רמת הסחירות של מכוניות משפחתיות פופולריות נותר נמוך יחסית וללא שינוי משמעותי. רק מכונית אחת מכל שלוש שפורסמו, נמכרה תוך שבועיים. הסיבה: היצע גדול של מכוניות מליסינג
רמת הסחירות של מכוניות משפחתיות לא השתנתה בחצי השנה האחרונה, ורק אחת משלוש מכוניות משפחתיות המוצעות למכירה, נמכרת תוך שבועיים ממועד פרסום מודעת המכירה - כך עולה מסקר סחירות שנערך על-ידי משרד לוי יצחק. נתוני הסקר מבוססים על מודעות מכירה שפורסמו בסוף חודש דצמבר. מהנתונים עולה כי רק 36% מהמכוניות נמכרו תוך שבועיים. רמת סחירות זו זהה לזו שנרשמה ביולי 2010, וגבוהה במעט מרמת הסחירות ביולי 2009.
לדברי לוי יצחק, יש להניח כי רמת הסחירות הנמוכה נובעת - בחלקה לפחות - מהיצע גדול יחסית של מכוניות בקטגוריה, אותן מנסים למכור ציי רכב גדולים וחברות הליסינג. ב-2008, תקופת השיא של פעילות שוק המשומשות, נעה הסחירות סביב ה-50% - כלומר, כל מכונית שניה שהוצעה למכירה, נמכרה תוך שבועיים.
ומי המכונית הנסחרת ביותר? נתוני הסקר מראים כי מאזדה לנטיס ו-3 ניצבות בראש רשימת כלי הרכב הסחירים, עם 58% אחוזי סחירות. במקום השני במדד הסחירות נמצאת סוזוקי (בלאנו וליאנה) עם 53% סחירות, שלישית מדורגת הונדה סיוויק (43%) לפני סקודה אוקטביה (40%). לפורד פוקוס 39% סחירות, לרנו מגאן 38%, ואילו יונדאי (אלנטרה ו-i30 מציגות סחירות של 37%.
טויוטה קורולה מפתיעה לרעה עם 37% סחירות בלבד, אך היא מקדימה את אופל אסטרה (27%), קיה סיד (25%) וסיאט ליאון - המשפחתית הפחות מבוקשת בישראל כיד שניה, עם 12% בלבד.