סיטרואן C1 - הייבוא לארץ הופסק
300 היחידות שנמכרו ממכונית המיני הקטנה והזולה בישראל, יהיו כנראה היחידות שיעלו על כבישי הארץ. הסיבה לטענת היבואנית: טעות של משרד התחבורה, אשר אישר את הייבוא למרות שאינה עומדת בתקן הנדרש בישראל. ממשרד התחבורה: "הרכב אינו עומד בכל דרישות החובה"
יבוא לטווח קצר בלבד. סיטרואן C1, ששיווקה בישראל החל לפני מספר שבועות, לא תיובא ארצה עד הודעה חדשה. הסיבה לכך, לדברי יבואנית סיטרואן לישראל, חברת דוד לובינסקי, היא באישור תקינה מוטעה של משרד התחבורה. למרות הפסקת הייבוא עקב בעיית התקינה, אישר משרד התחבורה למסור את כל 300 המכוניות שהוזמנו, גם יחידות שעדיין לא נמסרו ללקוחו, כך לובינסקי. משרד התחבורה: "בבדיקה שבוצעה באגף הרכב התברר כי הרכב אינו עומד בכל דרישות החובה ולכן לא היה מקום להעניק לחברה רישיון לייבוא הרכב לארץ".
לדברי היבואנית, הטעות נעוצה בתוספת שהכניס משרד התחבורה אשתקד לתקן הגנה על הולכי רגל ברכב חדש - שאינו נדרש באירופה. למרות שה-C1 עומדת בכל התקנים האירופים, והעובדה שישראל אימצה ומאמצת את התקן האירופי כאמת מידה, הורו אנשי משרד התחבורה ליבואנית שלא לשווק עוד את ה-C1 בישראל.
בלובינסקי מבהירים כי שיווקה של פיז'ו 107, מכונית תאומה ל-C1, אשר הקדימה אותה בישראל ונמכרת עם תג-מחיר גבוה בכמה אלפי שקלים, ימשך ללא כל בעיה. זאת מכיוון שייבוא המכונית החל ב-2009, עוד לפני החלת התקינה החדשה. עוד מוסיפים שם כי "רוב דגמי המכוניות החדשות שנמכרות בישראל בימים אלו, אינן עומדות גם הן בתקן ההגנה המעודכן על הולכי רגל, כיוון שנכנסו לראשונה לארץ בשנת 2009".
הבהרה: תגובת משרד התחבורה התקבלה לאחר פרסום הכתבה