שתף קטע נבחר
 

לנדאו: לבחון את מרווח השיווק של חברות הדלק

הלחץ הציבורי עובד? שר התשתיות הורה למנהל מינהל הדלק במשרדו להגיש בתוך שבועיים טיוטת מסקנות בנושא. צמצום סל הוצאות השיווק עשוי להוריד במעט את מחיר הבנזין

האם המאבק בעליית מחירי הדלק מתחיל לשאת פרי? שר התשתיות הלאומיות, עוזי לנדאו, הורה היום (ד') למנהל מינהל הדלק במשרדו, חן בר יוסף, להגיש לידיו טיוטת מסקנות בנוגע לדרכים אפשרויות לצמצום סל הוצאות השיווק של חברות הדלק. לנדאו ביקש מבר יוסף להציג את המסקנות בתוך 14 יום.

 

  • הצטרפו לעמוד הפייסבוק של ynet

 

סל הוצאות השיווק הוא מקור הרווח של חברות הדלק ממכירת בנזין ברמת אוקטן 95, שהוא הדלק הפופולרי ביותר בישראל.

 

בתחילת פברואר הגיע מחיר הבנזין לשיא כל הזמנים - 7.39 שקל לליטר בנזין בתדלוק בשירות מלא. פילוח מרכיבי המחיר מעלה ש-56% מהמחיר מורכב ממס (מע"מ + בלו) והשאר מיוחס למחיר הדלק שמיובא מחו"ל טרם הגעתו לבית הזיקוק (31.7%), סל הוצאות שיווק (9.7%) והוצאות אחרות (ביטוח, אחזקה וכו' - 0.8%) ועמלת תדלוק (1.8%).

 

צמצום סל הוצאות השיווק עשוי להוריד במעט את מחיר הבנזין שנחכר בתחנות על חשבון רווחיהן של חברות הדלק. בכל מקרה, כל צעד שייושם בתחום יוזיל את מחיר הבנזין לרמה של עד 7.18 שקל לליטר.

 

צעד נוסף שנבחן בימים אלו הוא הורדת שיעור המס שנגבה על ידי המדינה. צעד זה יקודם בועדת הכספים בראשות ח"כ משה גפני, כאשר האוצר צפוי להתנגד לכוונה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
השר עוזי לנדאו
צילום: מירי צחי
מומלצים