שתף קטע נבחר
 

ברית כלאיים: ב.מ.וו ופיז'ו-סיטרואן

מותג היוקרה הגרמני מייסד חברה בשיתוף שני המותגים הצרפתים, לטובת פיתוח מכלולים למכוניות היברידיות. בעבר עשו הצרפתים שימוש במנוע בנזין מוגדש וחזק של הגרמנים - כעת זה יהיה דווקא לצרכי חסכון

החשמל של צרפת וגרמניה. יצרנית הרכב הגרמנית ב.מ.וו ופיז'ו-סיטרואן הצרפתיות, מודיעות על יסוד חברה חדשה בעלת שם ברור אך מעט מורכב - "חשמול ב.מ.וו פיז'ו-סיטרואן" (BMW Peugeot Citroën Electrification). המיזם המשותף מגיע לאחר מספר שיתופי פעולה בעבר, כאשר אחד האחרונים והמוכרים שבהם שידך את מנוע ה-1.6 ליטר המוגדש לדגמי שתי החברות. החברה החדשה תעסוק בעיקר בייצור ופיתוח מרכיבים למכוניות כלאיים (היברידיות), כולל סוללות, מחוללי זרם (גנרטורים), רכיבים אלקטרוניים ופיתוח תוכנה למערכות ההיברידיות.

 

 

בהודעה רשמית של היצרנים מוסבר כי החברה המשותפת תעסוק בפיתוחים רכיבים היברידיים לכלי רכב מתוצרתן, וכי אנשי הפרויקט מקווים שפיתוחי העתיד יסייעו להרחבת התעשייה ההיברידית באירופה. יש להניח שהכוונה היא - אנחנו ננסה להיות מובילי השוק, אתם תתבקשו לרכוש מאיתנו. מה שמסביר מדוע מציינים אנשי הפרויקט כי המיזם המשותף יהיה מוכן לשווק בעתיד מוצרים מוגמרים או טכנולוגיה בסיסית, גם לגופים נוספים, תמורת הסכום המתאים כמובן.

 

החברה החדשה צפוייה להתחיל בפעילות בעוד מספר חודשים, לאחר סיום הליך ההקמה. ב-2014 אנו צפויים לפגוש לראשונה ברכיבים המיוצרים על-ידי השת"פ  במגוון דגמים של שלוש היצרניות.

 

ב.מ.וו ופיז'ו-סיטרואן שיתפו עד כה פעולה בעיקר בפיתוח וייצור מנועים, ובסך הכל ייצרו במשותף כ-1.8 מיליון יחידות בין השנים 2006 ל-2010. בשנת 2010 חתמו החברות על הסכם פיתוח מנוע ארבעה צילינדרים חדש, שיעמוד בתקני זיהום האוויר המחמירים - יורו 6.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הרזיזטנס מת - צרפתים וגרמנים ביחד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים